2017. november 21.










Az első lépések és az első élmények

Aszfalt Teszt - 2012. március 29.

Új felállásban vág neki a 2012-es évnek Bútor Róbert, hiszen nem csupán a navigátor személye változott, a versenyautó is új szerzemény. Az év eleji teszt egyben az első lépéseket is jelentette a Mitsubishi Evo X-essel, melyhez a régebbi futamokról ismert zabari gyorsasági szakasz biztosította a pályát.

Bútor Róbert: „140 km-t sikerült mennem az autóval, mely a táv alatt abszolút hibamentesen üzemelt, és ez elengedhetetlen volt ahhoz, hogy a hajtás és futómű beállításaira tudjunk koncentrálni, ezáltal pedig folyamatosan gyorsulhassak. Fontos volt, hogy szokjam az új autót, az új vezetési stílust, ami ehhez szükséges, és megpróbáljak megfelelő magabiztosságot szerezni az első versenyre.”

A beállításokban nagy segítséget kapott a csapat a Reiger Angliától – melyet Patai Szabó Zoltán magyar mérnök képviselt -, ill. a Szegeden működtetett magyarországi Reiger képviselettől, és Novák Ferenctől. Egy igaz profi brigád teljes szakmai támogatásával zajlott a teszt, akik a mezőny többi – Reiger futóművel versenyző - párosának is jelentős segítséget nyújthatnak, hiszen olyan szakmai tudással és felkészültséggel rendelkeznek, amely ritka ma Magyarországon.

Bútor Róbert: „Az elején nagyon rosszindulatú volt a kocsi, így az első 30-40 km azzal telt, hogy folyamatosan állítgattunk, programoztunk, majd amikor ideálissá vált az autó futóművének és hajtásának aránya, akkor gyorsan összebarátkoztam vele, és onnantól kezdve élveztem már nagyon az autót. A végeredmény abszolút pozitívum, hiszen sokkal jobb az autó, mint amire én számítottam. Ez már nem az a régi N-es versenyautó, érzésre sokkal inkább hasonlít egy korábbi fejlesztésű WRC-hez. Picit féltem tőle, hogy unalmas lesz, csendes és élvezhetetlen, de szerencsére ez nem igaz. Megpróbáltuk nagyon hasonlóvá tenni a S2000-eshez - és ezzel kicsit eltávolodva a magyar szokásoktól - sokkal keményebbre hangoltuk a futóművét, mint ahogyan a többiek mennek az ilyen autókkal.
Egyelőre még nem tudjuk, hogy jó lesz-e a beállításunk, de az én stílusomhoz mindenképp ez a keményebb autó áll közel. Túlságosan azért nem lehet vadulni vele, mert szerintem akkor nem bír ki egy versenyt technikai hibák nélkül. Valahol a vadság és a félvadság között kell vele menni, és most ezt próbálgattam, megtalálni az ideális középutat, hogy ki is bírja, de gyors is legyen. Nagyon bízom benne, hogy az általam elképzelt stílus és sebesség elég lesz ahhoz, hogy az élmezőnyben tudjunk menni, de ez majd csak a versenyen fog kiderülni… ha lesz verseny.” Az év első aszfaltos futamára készült a páros, melyről hamar kiderült, hogy elmarad, a teszt mégsem volt haszontalan, hiszen nagyon fontos, hogy egy új autóval a lehető legtöbb kilométert tegyék meg az éles helyzetet megelőzően. A jelenlegi információk szerint murván kezdődik a bajnokság, így két hét múlva újabb teszt elé néz a csapat, amikor ugyanilyen stílusban, nagy precizitással és elánnal megpróbálnak felkészülni a murvás talajra. A cél ott sem lesz más, minthogy ugyanilyen lépcsőzetességben megtalálni a hajtás és a futómű közti megfelelő arányt, a vezető stílusához igazítva.
Az első lépések és pozitív élmények után már nagyon várják a bajnokság kezdetét, amikor már visszajelzést is kaphatnak arról, mennyire volt sikeres a felkészülés.

Forrás: TBR

biggy

2012. április 02.


...Legfrissebb hírek
A miskolci csata videója

A videó Full HD 1080p felbontással...

Eger Rally 2015 HD mozi

A videó Full HD 1080p felbontással...

A Mokka „új ruhája” és egyéb újdonságok Szalayék háza tájáról

Szalay Balázs és Bunkoczi László kedden...

Back to Dakar

Ezzel a szlogennel tartotta tegnap sajtótájékoztatóját...

Több szerencse kell

- Túl egy befejezett versenyen, ami...

Továbbra is a bajnoki cím a cél

- Veszprém Rally nem jól indult...


© 1997-2014 rally.hu. Minden jog fenntartva.
A weboldal tartalmának másodközlése, felhasználása csak a jogtulajdonos engedélyével lehetséges.
Webstar Csoport Versenynaptár Fórum Chat Linkek