2017. december 18.










Ez kell mindenkinek!



Akinek van jogosítványa és szeret vezetni, azokban biztosan felmerült már, hogy milyen jó lenne egyszer egy komoly autót vezetni.


Ha ennél is tovább megyünk, akkor a rally autó egy következő lépcső, de még van ezután is egy, amikor ezt az autót murvára visszük... Nem olcsó szórakozás ez, ezért keveseknek adatik meg, hogy legalább egyszer kipróbálhassák. Persze kivétel az a néhány szerencsés versenyző... Ha az ember ilyen téma után érdeklődik, akkor néhány éve már találni kezdeményezéseket erre, de sajnos ezekről általában hamar kiderül, hogy nem képviselik azt a színvonalat, amit ettől a elvárna az ember. Sokszor a körülmények nem adottak, máskor pedig az autók műszaki színvonala nem éri el azt a szintet, amitől ez igazán élmény lehetne. Egy soproni csapat is beállt a próbálkozók sorába, és meghívtak egy rövid tesztre minket. Bár e meghívásnak már jó ideje, most végre sikerült is összehozni velük. Egy reptéren rendezett gyorsulási versenyen, a nagy területen kijelölt homokos, földes pályán volt alkalmunk kipróbálni az autókat.

Az autók kuriózumnak számítanak. Az egyik nem kisebb korábbi tulajdonossal büszkélkedhet, mint ifj Tóth János. Először ezzel mentünk egy lassú kört, hogy megnézzük, hogy is fut a pálya, aztán tettünk vele néhány tempós, kört, amíg a portól láttunk. Ezen az autón normál utcai gumik vannak, de nagyon jó, kellően kemény a futóműve, és a motor karakterisztikája is jól használható, szépen nő a nyomaték, nincs benne nagy robbanás, ami kezelhetetlenné tenné az autót murván. Persze azért azt ne felejtsük el, hogy a bőven 300 lóerő feletti autó nem egy játék!

Aztán átültünk a „régi” csíklámpás Imprezába, amin már murva gumik voltak, igaz kicsit elhasználva, de erre a kemény homokos talajra teljesen jók voltak és most nem versenyezni indultunk. Természetesen a murva gumik miatt is mintha sínen mennénk az autóval olyan jól fordul még ilyen talajon is, de persze azért lehet vele menni keresztbe is egy kis gázzal. Meglepő volt, hogy egyik autón sem volt érezhető a „kulcsos” autó feeling, azaz a ’mindene lóg’ érzés. A futómű rendben, a fék és a váltó is olyan, mint egy megkímélt használt utcai autóban. Persze ez annak az eredménye, hogy a fiúk elég sokat foglalkoznak az autókkal, szerintük sem igazi egy élményautózás, ha nem jó az élményautó :)


Ezután kikérdeztük Zsejki Szilárdot, hogy is jött nekik az ötlet?

Nagyon sok barátom, ismerős és ismeretlen is megállított az utcán, mikor megvettem az első autóm és meghallották a Subarum hangját. A Subaru Impreza akkoriban szinte kuriózum volt Sopron utcáin. Sokan ki szerették volna próbálni az STI-t, ekkor gondoltunk rá, hogy jó lenne biztonságos körülmények között egy pályán tesztelgetni. 2010-ben indítottuk el a SopronRally-t, hogy mások is kipróbálhassák az autóinkat, és ekkor vásároltam meg a második Subaru Imprezám, ami egy Type RA típusú japán belpiacos autó.

Mi volt az első utcai autód es mivel jársz most?

Az első autóm egy kettes VW Golf GT volt, körülbelül 15 éve, akkor annak nagyon örültem. Természetesen a legnagyobb öröm számomra az volt, amikor a mostani Subaru Impreza STI-met megvásároltam, mindig is ez volt számomra az álomautó.

Versenyeztél már? Mesélj kicsit a csapatotokról!

A csapatunk egy Ladával versenyez Kállai Tamás a pilóta, én magam csak navigátor szerepben tűnök fel. Erre sajnos ritkán van alkalmam idő hiányában. Tomi kollégám és barátom 2007 óta versenyez A-s ladával, és az első dobogós helyezését 2008-ban érte el. Azóta az autó is sokat változott és fejlődött, és a versenyeken is egyre nagyobb rutinnal indul csapatunk.


Milyen autókat lehet kipróbálni nálatok?

Két Subaru Impreza STI-t lehet jelenleg kipróbálni, egy Subaru Impreza 555 Type RA (ez a csíklámpás régi autó, az RA pedig azt jelenti, hogy ez a gyári rally változat alapja) és egy Subaru Impreza STI (ez volt ifj. Tóth János – Janika autója) áll az érdeklődők rendelkezésére.

Milyen a pályátok, és hol található?

1,5 km-es pályán lehet kipróbálni autóinkat, mely Soprontól 30 km-re található Pusztacsaládon. A pályán teljesen biztonságos körülmények között tudnak érdeklődőink autózni. A pálya talaja teljesen murvás (megegyezik a szombathelyi rally talajával). A pálya nyomvonala: egy hosszú egyenes, aztán egy nagy jobbos kanyar, ami elég trükkös, majd ezt követi egy pici egyenes és egy balos visszafordító, majd megint egyenes, aztán egy jobbos nagy kanyar, majd ebből egy kicsi egyenes rész után egy nagyon hosszú elnyújtott jobb ív, ami a pálya legnehezebb pontja, nagyon tempós, picit dobálós, és a vége beszűkül, majd ebből érünk vissza a leghosszabb egyenesünkbe... Saját magunk készítettük és tartjuk is karban.

Mik a tervek a jövőben?

Szeretnénk tovább fejleszteni a vállalkozást, e téren az első lépés 2012-ben Ifj Tóth János autójának megvásárlása volt. Egy szerencsés találkozás révén tudtuk megvásárolni Janika autóját, melyet dedikált is számunkra. Ez egy teljesen más technológia, mint az első csíklámpás autónk, így új élményeket ad látogatóink számára. Természetesen dolgozunk új lehetőségeken is, és szeretnénk további autókkal bővíteni a palettánkat.

Kinek ajánljátok, kiket vártok?

Minden korosztálynak ajánljuk, akik vonzódnak a lóerőkhöz és igazán izgalmas perceket akarnak eltölteni egy rallyautó kormánya mögött. Célunk, hogy ügyfeleink az „adrenalin fröccs” mellett hasznos tapasztalatokat szerezzenek vezetéstechnikai téren, és kellemes élménnyel is gazdagodjanak.

Mik voltak a legemlékezetesebb percek, élmények a rendezvényeken?

- Nagyon sok emlékezetes pillanat volt, rengeteg jót kapunk az emberektől, az öröm az arcukra van írva. Kiemelni nem tudok egyetlen momentumot, mert szerencsére nagyon sok volt.


És végül a csapat elérhetősége: Sopron Rally




© 1997-2011 rally.hu. Minden jog fenntartva.
A weboldal tartalmának másodközlése, felhasználása csak a jogtulajdonos engedélyével lehetséges.






Webstar Csoport Versenynaptár Fórum Chat Linkek