2017. november 22.










Turán Fricivel beszélgettem



Turán Fricit a szombati esés után sikerült elérnem telefonon.


- Mesélj egy kicsi! Mi történt?

- Túl sok mindent nem lehet erről mit mesélni. Szerintem gyorsan is fordultunk, ami nem is lett volna gond, egyet rá kellett igazítanom, és túl közel mentem a kirakott farönkhöz, ami megfogta a kocsit, és beestünk a fák közé. Fordultunk talán hármat, a tető hátsó sarkával eltaláltunk egy fát, és ott megálltunk.

- De ha jól tudom, Nektek nincs bajotok. Így van?

- Nekem semmi bajom, Gabit bevitték megfigyelésre a kórházba. Igazából nincs komoly baja, csak szédül kicsit és egy kis kettős látása van.

- Ez agyrázkódásnak hangzik.

- Igen, valószínűleg agyrázkódása van, így igaz.

- Az autó? Olyat hallottam, hogy kettészakadt. Mi igaz ebből?

- Dehogy is! A jobb első futómű szakadt ki belőle, és a teteje sérült a főív mögött. A csomagtartónál találtuk el a fát, ott elég csúnyán össze van törve. De mivel szerencsére mi megvagyunk, azt mondhatom, hogy a legnagyobb kár, ami minket ért, hogy nagyon jó helyről estünk ki. Ezt a gyorsaaságit Kopecky nyerte, akinél a baleset előttig 1-gyel gyorsabbak voltunk kilométerenként a baleset előttig.

- Gondolom, akkor most duplán - triplán fáj a szíved, hiszen ráadásul ezt itthon sikerült...

- Pont arról bezéltünk, hogy alapvetően jók az érzések. Természetesen szomorúak vagyunk, mert nem tudtuk befejezni a versenyt, de azt gondolom, hogy nem hoztunk a magyarokra szégyent. Jól tudtunk autózni, és borzalmas nagy köszönettel tartozunk a nézőknek: ahogy bátorítottak minket, ahogy szurkoltak, mindig érezhető volt a taps és az éljenzés, és ez nekem mindennél jobban számít. Mondhatom azt, hogy ha lassabbab mentünk volna, és beérünk valahányadiknak, annak kevésbé lett volna számomra értéke, mint annak, hogy amíg mentünk, addig kompetitíven gyorsan tudtunk menni, ott tudtuk lenni az elejében, és a magyar színeket tudtuk képviselni. Nekem ez mindennél többet ér most.

- Ha jól láttam, Ti voltatok a leggyorsabb magyar páros a mezőnyben.

- Igen. És azt gondolom, hogy még volt bennünk, tudtunk volna ebben a körben még gyorsulni. De sajnos ez benne van, de azt hiszem, amíg mentünk, tökéletes munkát végeztünk Gabival. Én hibáztam a végén egyet, és sajnálom is. Remélem, hogy nem lesz maradandó a sérülése, ma hazaengedik, és csak egy rövid megfigyelésre tartják bent. Az a legfontosabb, hogy Neki nem lett baja. Szerencsére nézők sem álltak ott, csak följebb. Úgyhogy ez egy nagyon jó verseny volt nekünk...eddig. Sajnáljuk, hogy így alakult, és nem tudtuk befejezni legalább ezen a helyen, vagy egy kicsit előrébb...

- Amíg mentetek, az esés előtt, túl sokat kockáztatva mentetek, és így benne volt az esés lehetősége?

- Nem, egyáltalán nem. Persze, lényegesen gyorsabban jöttünk egy-két helyen, mint első körben, de egy teljesen biztos és kontrollált menés volt ez. Konkrétan a felni leges legszélével értünk a fához, de épp terheletlen volt ez az oldal, így könnyen fel tudott minket borítani ez a rönk. Szerencsétlenül talátuk el, mondhatjuk ezt, de igazából a felnin csak egy kis ütés látszik, épp csak pont úgy talált el az a kis ütés, hogy fel tudott minket borítani, és nem volt lehetőség korrigálni, mert nagyon szűk volt az út.

- Markko Martin mit szólt ehhez a történéshez, és mit szólt ahhoz, ahogy addig mentetek?

- Besétáltak, odajött hozzám, megkérdezte, hogy jól vagyunk-e, mondtuk, hogy minden rendben van, és akkor mondta, hogy az a legfontosabb, és nagyon büszke, mert nagyon gyorsan mentünk és nagyon jól mentünk, az autó meg le van szarva - konkrétan ezt mondta. Ő is olyan teljesítmény orientált versenyző, akinek az eredmény számít. Az autót lehet újraépíteni, annak örült, hogy nekünk semmi bajunk nem lett. Én is ezt tartom a legfontosabbnak, és hát megyünk tovább, ez benne van sajnos a pakliban.

- Mikor van a következő versenyetek?

- 3 hét múlva Franciaországban van, aszfalton szintén. Remélem, hogy az autó el tud készülni addig. Gondolom, egy kaszni csere lesz, meg egy csomó mindent javítani kell rajta. Reméljük, a csapat meg tudja ezt tenni időben. Ha Angliában van karosszéria, akkor szerintem megoldható, hogy az autó készlegyen. Azt gondolom, hogy a jövő héten választ fog adni, és megtudjuk, mi a helyzet.

- Maradtok azért holnap versenyt nézni? Fájdítjátok a szíveteket?

- Szerintem maradunk. A csapat is itt marad, hétfőn reggel utaznak el. Ahogy ismerem, még itt szét fogják szedni a kocsit a szervizben ma este és talán holnap is dolgozni fognak az autón, hogy mielőbb meglegyen.

Azóta eltelt egy hét, megkérdeztem hát, hogy vannak, és mit lehet tudni az autóról. Frici elmondta, hogy ők jól vannak, várják a franciaországi futamot, az autóról azonban várhatóan csak a jövő hét elején lesz végleges infó, akkor derül ki, rajthoz tudnak-e állni ott.


>>>>>>>> Véget ért a Mecsek Rally
>>>>>>>> Egy elmaradt célinterjú
>>>>>>>> Mecsek Rallye HD mozi by ::zsola::
>>>>>>>> Mecsek Rallye shakedown HD mozi




© 1997-2011 rally.hu. Minden jog fenntartva.
A weboldal tartalmának másodközlése, felhasználása csak a jogtulajdonos engedélyével lehetséges.






Webstar Csoport Versenynaptár Fórum Chat Linkek