2017. november 22.










A szombat esti szervizparkban



Szombat este a szervizparkban kaptam diktafonvégre néhány versenyzőt, hogy félidőben meséljenek egy kicsit a mögöttük álló napról.



Bútor Robi

Hogy érezted ma magad ezeken a gyorsokon? Volt itt hideg, meleg szó szerint. :o)

Hát érdekes volt. Igazából nagyon élvezem az autót, tényleg élmény vele menni. A gumizásunk gyakorlatilag az egész nap folyamán nem sikerült, mind a két körben mellényúltunk a gumiválasztással, de összességében ettől függetlenül azt gondolom, hogy jó helyen állunk. Persze attól is fog függeni, hogy milyen időt kapunk arra az ominózus gyorsra, ahol megálltunk a Norbinál. A megállapított idő mindig nehéz kérdés, hiszen soha nem tudod, hogy jobbat mentél volna vagy rosszabbat, ez abszolút a felügyelő testületnek a döntésén múlik. Én azt hiszem, hogy reálisan a 4. helyen vagyunk. Én ezzel abszolút elégedett vagyok elsőre, ugye most tettem meg az első éles métereket murván ezzel az autóval, nem vagyok egyáltalán elkeseredve. Azt gondolom, hogy ha eltaláljuk a gumiválasztást, és gyűjtünk még kilométert, akkor nem lesz ezzel semmi gond.

Az autó jól viselkedett, úgy ahogy számítottál rá?

Abszolút!Az autóval semmi gond nincsen, tökéletesen működik, bent az autóban is rend van, élvezem is, nem vagyok görcsös, nincsen semmi baj. Picit talán túl látványosan megyek, de hát úgy voltam Egerben is, hogy élvezem, akkor csak így működik. Direkt előre megfogadtam, hogy nem fog érdekelni annyira, hogy minden kanyarban pontosan, precízen menjek: élvezem, ezért csinálom.

Asi

Szokatlan tőled, hogy vége az első versenynapnak, és nem te vezetsz. Mi a baj?

Nincs semmi baj, nagyon minimális a különbség. Akár előny is lehetett volna. Majd nyugtával a napot. Reménykedjünk benne, hogy holnap más lesz a végeredmény.

Problémamentes versenynapot zártatok?

Gyakorlatilag igen. Az autó hibátlanul működött, gumiválasztásunk is úgy gondolom, hogy a lehetőségekhez képest az egyik legjobb volt végig. Meglátjuk, hogy holnap hogy fogunk taktikázni.

Mennyire R4-es már ez az R4-es? Sikerült beletenni mindent?

Ugyanannyira, mint a múltkori versenyen volt, még mindig csak a könnyítések vannak. A futómű megvan már, de nem éreztük tökéletesnek, rengeteget kéne állítgatni – inkább nem vállaltuk be.

Kazár Miki

Első helyről fordulsz a vasárnapi napra. Hogy érzed magad ettől?

Hát jól igazából. Hetedikek voltunk, a csapattagok is húzogatták a szájukat, mondtam: várjatok már, ez azért még nem a versenynek a vége. :o) Hát most mindenki nagyon örül, Levente is kihúzza magát, meg a szerelők is. Nagyon-nagyon sokat dolgozunk ezért az egészért: éjszakákat meg nappalokat, összefüggően csináljuk az egészet. És ilyenkor azért megvan az eredménye.

Szerinted előny, vagy hátrány lesz az, hogy holnap neked kell takarítani a pályát?

Nekem az lesz igazából a holnapi nappal az előnyöm, hogy ezeket a pályákat már ismerem, tavaly már mentem rajta, tudom, hogy mi hogy fér el. Igazából a Hosszúperesztegen kaptunk nagyon sokat, mert abba az irányba még nem mentem rajta. Utálom azt a gyorsaságit, mert 300 méter és utána derékszög, és féktávokat eltalálni: az egyik féktáv kőkemény, a másik féktáv kőkemény, közben sáros. És utána majdnem nekimész szemben a fának… Nagyon sokat lehet veszteni, hogyha túl rövidre hagyod a féktávot. Igazából ki kell menni aszfaltra, visszajönni a murvára. Az aszfalton oda is lehet verni, mint ahogy Norbi is megcsinálta. Örültem, hogy túléltem ezt az egészet, nem gondoltam volna, hogy így fel tudunk jönni, de most azért betartottunk mindent, amit a mesterünk mond, és be is jött.

Ifj. Tóth János

Hogy sikerült ma a nap? Mennyire úgy, ahogy szeretted volna? Vagy volt malőr?

Malőr volt a 2. körben, amikor leesett az eső a 2-es gyorson, de szerintem mindenkinek. Leállt az autó, újra kellett indítani, egyszer túlcsúsztunk, akkor a Norbi balesete miatt lassítanunk kellett… De ez egy olyan pálya volt, ebben ez benne volt. Azt gondolom jól sikerült, tehát panaszkodásra semmi okunk. Amit lehetett, kihoztunk ebből a napból.

Ez a végletes időjárás, hogy itt kánikula, ott meg szakadó eső – erre hogy lehet gumizni?

Akkor még nem tudjuk, amikor innen kimegyünk a szervizparkból és fölrakunk 4 gumit, hogy mi lesz, csak sejtjük, vagy tapogatózunk, találgatjuk. Azért jól át kell gondolni, és nagyon sokszor ilyenkor a biztonságot is szem előtt kell tartani. Egyébként a mezőny jól gumizott, mindenki egyforma gumit rakott fel a 2. körre, és ez jó is volt.

Szíjj Zsolti

Milyen napotok volt?

Felemás. Az első gyorson nagyon óvatosan kezdtünk, utána folyamatosan gyorsultunk, és az 5. gyorson pedig megúszott az autó hátulja, és keresztbe csúsztunk. Az eleje elakadt és felült egy kis buckára, 14 percet voltunk bent. Úgyhogy abszolút utolsó helyen vagyunk. Mivel 8-an maradtunk a kategóriában, így pontszerző helyen vagyunk, ezért folytatjuk.

De most már, ha jól sejtem, nem gatya szakad?

Nem, nem, nincs értelme már.

Célba kell érni…

Így van.

Menya

Milyen napod volt?

Azt gondolom, hogy változatos volt. Most vigyorgunk, mert igazából 1. helyen vagyunk. Az autó hibátlanul üzemelt. Nem gondoltam volna, hogy ez a kis eső így feláztatja a pályákat, úgyhogy nem arra gumiztam. Ez sajnos egy kicsit el is vitt minket, de az utolsó gyorsaságit megnyomtuk, oda jó volt a gumink is, úgyhogy visszareppentünk az 1. helyre.

Az előny elég arra, hogy ráüljetek holnap, vagy azért kemény csata lesz holnap is?

Kő kemény csata lesz holnap, nyomni fogom, mint az őrült.

BZ

Milyen napod volt?

Nagyon kellemes: néha esett az eső, nagyon jól éreztem magamat. :o) Tényleg nagyon jó nap volt, és azt gondolom, hogy az eredmények mutatják, hogy az elmúlt két hétben lévő tesztjeink megfelelőek voltak, és jó irányba haladtunk mind az autóval, mind velem. Múlt héten teszteltünk úgy, hogy a vezetéstechnikát változtatta rajtam Robi, és azt mondta, hogy mindenképpen kell mennem ezen az itteni teszten is, hiszen ilyen felület nincs máshol az országban. Még két nappal ezelőtt is mentem 30km-t az autóval, ami tényleg nagyon hatásos volt. Próbálunk nagyon pontosan és nyugodtan autózni, ez nem mindig sikerül, hiszen káresemény van a kocsin rendesen. Főleg a futóművében, mert ez a Söptei kiszáradt út a lyukakkal nem tesz jót neki. Viszont egyszer kellett összeszedni az agyunkat a 2. kör hosszúperesztegi gyorsaságiján, ami borzasztóan csúszós volt, ott nagyon sok ember elvérzett. Ott sikerült tényleg ésszel végigmennünk, ezt köszönöm Gyurinak, mert neki köszönhetjük – lássuk be. És meggyőző fölénnyel vezetünk, úgyhogy holnap igazándiból meg kell ezt már csak tartani. Ami nem egy könnyű feladat holnap még 6 gyorsaságin.

A Főnök mennyire elégedett, mit mondott?

Még nem beszéltünk erről. Az 1. körben nagyon csúnyán beszélt velem, azóta nem is szeretem. :o) Még a barátomnak tartom, mert ideült mellém, bár nem kértem hogy üljön ide. :o) Valószínűleg elégedett persze, őszintén megvallva. Amikor nem elégedett, azt tudom. Még nem beszéltük ezt át, de gondolom este majd lesz fejtágítás.

Ollé Sasa

Milyen napod volt?

Hát szo-szo. Mindenből kaptunk egy keveset. Ugyanaz történik, mint ami volt Miskolcon, remélem úgy is folytatódik majd. Egy adok-kapok van a Menyával: hol ő vezet, hol én. Behibáztam egyet sajnos, és 15 másodpercet bent hagytunk a 3. gyorsaságin. Túlcsúsztam egy kanyarban: túlvállaltam, és leállt az autó, vissza kellett tolatni, ki kellett jönnöm a dzsumbujból. És 15 másodpercet kaptam. De utána két gyors alatt visszahoztuk, adtunk nekik 8-8 másodpercet. De ez a Laktanya ez valamiért nekem most nem jött össze, mert itt nagyon sokat kaptam – nem is értem, hogy miért, itt kaptam 10 másodperc fölött. Úgyhogy egy 10 másodperc hátránnyal fordulunk a holnapi napra. Most állítunk az autón, mert úgy néz ki, hogy ez esőre nagyon jó, de a száraz Laktanyára nagyon rossz: nagyon libeg az autó. Az lesz holnap is kétszer, úgyhogy most valamit állítunk az autón, hátha így kicsikét közelebb tudunk menni, mert meg szeretnénk fogni a Menyát, ez a célunk.

Motor bírja még?

Pont itt volt a nagy japán vezérünk, úgyhogy én ajánlgattam bármi cserét, csak egy motort kapjak. Kaptam ígéretet, és hátha ezt a versenyt kibírja, és akkor a Veszprémre egy új motorral tudunk menni: az már tényleg új motor lesz.


>>>>>>>> Elrajtolt a büki futam




© 1997-2011 rally.hu. Minden jog fenntartva.
A weboldal tartalmának másodközlése, felhasználása csak a jogtulajdonos engedélyével lehetséges.






Webstar Csoport Versenynaptár Fórum Chat Linkek