2017. november 22.










ExFórumos a jobb1-ben



Bár ma már a Lovay Miklós név sem ismeretlen a rally berkeken belül, a rally.hu fórumozóinak talán a Megaram név többet mond...


Igen, a két név ugyanazt a fiatalembert jelenti. Vele beszélgettem. Egy sorozat-beszélgetést olvashattok alább, ami még a szezon előtt kezdődött…

- Amikor mi sok-sok éve megismerkedtünk (kérlek, ne pontosítsd az évszámot :o) ), Ti családostól jártatok a rally versenyekre szurkolni: Te, azaz MegaRam, Szüleid: GigaRam és MamaRam :o) és testvéred is Veletek tartott olykor. De mikor és hogy „fertőződtél” meg? Hogy kezdődött?

- Remek kérdés, még a múlt században kaptam el, vélhetőleg vérfertőzésről beszélhetünk, Édesapám cipelte magával gyorskocsiversenyekre két nagyon pici fiát. Tamásitól mindössze 35 km Ádánd, ahol akkoriban még rendeztek rallycross OB-t, és hát természetesen ahogy nagyobbak lettünk, rally versenyekre is jártunk (1991-től). Tehát abszolút klasszikus esetről beszélünk. :o)

- Milyen emlékek sejlenek fel ebből az időből, amire szívesen, vagy épp amire keserűen emlékszel vissza? (Tudom, elég vicces egy ilyen fiatalembertől a múltról kérdezősködni, de annyira más volt a világ, a rally-s közösség akkor, hogy talán nem hiábavaló.)

- Két részre osztható a dolog. Amikor még tényleg szó szerint gyerekcipőben jártunk, lenyűgöztek a versenyautók, a versenyzők, az egész forgatag. Szerencsésnek mondhatom magam, tényleg sok versenyre eljutottunk itthon, és amint említetted, családi programok voltak a rally hétvégék. Mászkáltunk az országban jobbra-balra, mint pók a falon, nagyon jó volt. Az ország minden táján voltak ismerősök, akikkel sűrűn egy kanyarban voltunk, és ezen a kapcsolatok nagy része azóta is megmaradt. :o). Aztán egyszercsak beköszöntött hozzánk is az internet, és jött a „fórumos” időszak, Kékszalag mozgalom, „MegaRam csak 15” kezdetű újságcikk, kisebb-nagyobb bandázások. Ekkor kezdett érdekelni az autósport háttere is, ami a későbbiekben amatőr versenyek rendezésében testesedett meg, de ez már egy másik téma.

- Kisfiúként látva a nagyokat, talán nem is kérdés, hogy szerettél volna Te is versenyző lenni. Vagy nem? De mi volt a vágy? Hova szerettél volna beülni? Mekkorát mertél álmodni?

- Jól látod, nem volt kérdés. :o) Jobb1-be, egyértelműen. Mindig is vonzott az a fajta felkészültség, képesség, ami egy jó navigátornak szükséges. Képben kell lenned folyamatosan, hogy mi történik körülötted a versenyen, gyorsan, és megfelelően kell döntened, hogy minden és mindenki pontosan a helyén legyen, és mindezt észrevétlenül, hogy egyébként fel se tűnjön, hogy Tőled működik a dolog olajozottan, és gördülékenyen.

- Mostanra egy álom valóra válni látszik, egy csúcs autóban a jobb1-ből diktálva az itinert vágsz neki az idei szezonnak. Mi jelenti a legnagyobb feladatot Számodra ebben a szerepkörben?

- Körülbelül minden kisgyerek - mint amilyen én voltam, amikor az autósport közelébe kerültem - álma az, ami most körülöttem zajlik, és nem győzök ezért köszönetet mondani a Csapatnak. Nagyon új minden körülöttem, a legnagyobb feladatot a pontos helyem megtalálása jelenti, hogy úgy tegyek hozzá a sikerünkhöz, ahogy fent leírtam. Sokan segítenek ebben, így szerintem nem lesz gond. :o)

- Hogy készülsz a versenyekre, és különösen az előttünk álló szezonnyitóra?

- Mindenképpen máshogy kell felkészülni ezekre a versenyekre, mint eddig a rally2-es pályafutásom során. Egyrészt a TBR sok terhet levesz a vállunkról, ezáltal csak a saját feladatunkra kell koncentrálnunk. És mivel ez lesz az első verseny ebben az új felállásban, ezért még nem is nagyon tudom, hogy pontosan mely területekre kell kiemelten gyúrni.

- E verseny és az évad, az eredményeitek tekintetében mekkorát mersz álmodni? Mi a cél?

- Nem lebeghet más cél előttünk, mint a kategória bajnoki cím. Úgy gondolom, hogy Menya, a DS3 és Bútor Robiék olyan körülményeket jelentenek, amelyek elérhetővé is teszik a sikeres évadot.

Majd lezajlott Eger, ahonnan az első helyezést bezsebelve térhettek haza. Ekkor folytattuk a beszélgetést:

- Túl vagytok az első versenyeteken. Elégedettek vagytok a végeredménnyel?

- Teljes mértékben. Sikerült a verseny végére egyre közelebb kerülni a helyes beállításokhoz, gyorsan kialakult az összhang is köztünk, és a csapat is remekül működött. A teljesítményről mindent elárul, hogy a csapat mindhárom autója győzelmet szerzett Egerben.

- Hogy érezted magad a verseny közben az autóban?

- Nagyon jól! :o) Menyával, úgy érzem, emberileg is remekül kijövünk, kiegyensúlyozott, tudatos versenyző, szépen építettük felfelé a dolgot.

- És a gyorsaságikon kívül? Hiszen bár mint említetted, a TBR sok terhet levesz a vállatokról, bizonyára maradnak még navigátori teendők az itiner diktálásán kívül is...

- Maradnak feladatok, de úgy gondolom, hogy abszolút jó hangulatban oldottuk meg ezeket a Csapattal.

- Hogy érzed: mindent úgy csináltál, ahogy azt elvárták Tőled / szeretted volna, vagy van még min javítani? Ha van, akkor mi az, és tudod-e a módját, hogyan?

- Erről Menyát kérdezd! :o) Verseny előtt megbeszéltük, hogy ha bármi gond van, akkor azt ott rögtön tisztába tesszük, hogy ne fordulhasson elő, de nem emlékszem ilyesmi beszélgetésre a verseny alatt. :o)

- Kívülről kaptál kritikákat?

- Csapatfőnökünk, Fodor Géza a napokban szedi ízekre a belsőt, és remélem, ellát néhány jótanáccsal. :o)

- Milyen itinert diktál Menya? Mennyire pontos, és mennyire sikerül a verseny előtt tökéletesre csiszolni?

- Pontosat és egyértelműt. A korábbi évek tapasztalatait sikerült beleszőni az idei itinerbe, nem volt vele gond.

- Verseny közben kellett javítani? Volt, amikor túl gyors vagy túl lassú voltál a pilótádnak?

- Néhány kisebb dolgot csiszoltunk csak, 1-1 felhordás, és néhány „tempó” került bele. Igen, egyszer egy fél kanyarral a gondolatvilága előtt jártam. :o)

- Van időd nézelődni még a gyorsaságin, vagy ez már nem az a tempó?

- Menya egy rendkívül nyugodt pilóta, így nincs az a nagy kapkodás, szinte óraműszerűen dolgoztunk együtt, ami örömmel tölt el. Nézelődni nincs sok ideje az embernek, főként, hogy nem is ez a feladat. Persze a sebességmérő csábító tud lenni egy 300 egyenes végén… :o)

- Hogy érzed: hogyha lesz lehetőséged még komolyabb technikába átülni, meg tudnád oldani a feladatot mind fizikailag, mind szellemileg, minden tekintetben?

- Beszélgessünk erről akkor, ha a Menya melletti teendők mindegyike tudatossá és rutinszerűvé válik! :o)

- Következik a szezon második versenye, Miskolc. Mi a kitűzött cél?

- Mindenképpen a győzelem, mindent megteszünk annak érdekében, hogy gyorsabbak legyünk a pályán!

Miskolc után ismét váltottunk pár szót:

- Hogy érezted magad az autóban ezen a versenyen?

- Alapvetően minden rendben volt, bár vélhetőleg a közel egész hetes pályabejárás, egy- két szervezésbeli szokatlanság miatt nem éreztem magam 100%-osnak.

- Volt valami megoldandó extra feladatod?

- Nem volt semmi extra, talán annyi, hogy én még nem versenyeztem ezen a környéken, sőt, Miskolc rally-n sem, így gyakorlatilag minden új és ismeretlen volt számomra.

- Egerhez képest javult az összhang a kocsiban?

- Úgy gondolom, hogy kezdjük egyre jobban megismerni és megérteni egymást, vonatkozik ez a pozitív és negatív dolgokra egyaránt. Menya szereti rövidre zárni a félreértéseket, így ha valami kérdés felmerül, vagy pályabejáráson nem kerek valami, akkor rögtön megbeszéljük, és megyünk is tovább.

- Mennyire volt fárasztó a verseny a tréningtől kezdve ezzel a fajta rendezési módszerrel?

- Ha azt mondom, hogy amikor a második körre mentünk ki, akkor éreztük úgy, hogy „na akkor elkezdődött a verseny”, az elég jól leírja? Pénteken későn végeztünk (és ráadásul a prológra is majdnem 2 órával korábban odarendeltek, minthogy elrajtoltunk - emiatt volt egy kis rohanás pénteken), szombaton hajnalban keltünk, hogy időben fent legyünk... Nem volt egyszerű. Ami inkább fárasztó volt, az az, hogy kedd kora reggeltől fent voltunk a környéken, kocsiztunk egész héten, és nem nagyon volt mód a verseny előtt igazán kipihenni magunkat. Ezek a tényezők, úgy gondolom, hogy mentálisan sokaknak kihívást jelenthettek, ami miatt könnyebb hibázni.

- Most jönnek a murvás versenyek. Másképp készülsz ezekre a versenyekre illetve majd Veszprémben a várható hőségre?

- Nagyon várom már a laza talajt, Bükön és Veszprémben különösen otthon érezzük magunkat, kíváncsian várjuk, hogy az új autó hogy fog muzsikálni a murván. Az előjelek bíztatóak, felszabadultan, jó kedvvel szeretnénk versenyezni, győzni megyünk a murvára!

Úgy gondoltuk, végre nem ártana meg is osztani az elhangzottakat Veletek, így közreadjuk az eddigieket. De talán lesz még folytatás. ;o)


>>>>>>>> Menya a pirosakkal van




© 1997-2011 rally.hu. Minden jog fenntartva.
A weboldal tartalmának másodközlése, felhasználása csak a jogtulajdonos engedélyével lehetséges.






Webstar Csoport Versenynaptár Fórum Chat Linkek