2017. november 22.










Menya a pirosakkal van



Az idei évben ismét kategóriát vált Menya. Arról kérdeztük, hogy miért és hogyan jött neki a lehetőség.


A csapat sajtóközleményéből már tudhatjuk nagy vonalakban mire számíthatunk, de mi a részletekre is kíváncsiak voltunk.

Tulajdonképpen kategóriát akartam váltani, egy R3-as autót akartam. Körbejártuk a lehetőségeket és a Robival is tárgyalásba kerültünk ezzel kapcsolatban. Végeredményben ezek a megbeszélések pozitív irányba haladtak és sikerült a T. Bútor Robival megállapodni erre az évre. Létrejött a Citroën-MHH Rally Team.

Miért pont R3-as autóban gondolkoztál?

Igazából mi már tavaly év végén is R3-as autóval mentünk Mecsek Rally-n és azt gondoltam, hogy kell valami felfrissülés nekünk, kell valami olyan, ami sikerre visz minket és mi is sikerre tudjuk vinni, ez volt a lényege a váltásunknak.

Nem motivált egy esetleges abszolút bajnoki cím lehetősége az N4-es autóval?

Természetesen ez motívált engem a tavalyi évben is végig, hiszen úgy állsz oda, hogy nyerni akarsz, csak hát nekünk ez valamiért nagyon nem akart összejönni ez a jó szereplés. Voltak nagyon jó részeredményeink, voltak viszonylag jó versenyeink, de soha nem kerekedett ki ez a történet rendesen. Ezért is volt bennem ez az elhatározás, hogy valami nagyon nagyot kell forduljon ez a dolog és hát meg is lett.

Hogy látod, mi lehetett a baj a tavalyi évben az N-es Mitsubishivel?

Nyilván az sem volt jó dolog, hogy több navigátorral mentem, hiszen a Géza nem mindig tudott eljönni, de én azt mondom, hogy nagyon összetett volt ez a dolog. Sok minden ellenünk volt, pedig tényleg úgy érzem, hogy mindent megtettünk, ami tőlünk tellett. Mindig megfelelően készültünk, az autóra is rengeteg gondot fordítottunk, de valahogy nem akart működni ez a dolog. Két évre szerződtünk erre az autóra ezt becsülettel végigcsináltuk ennyi.

Neked tetszett az R3-as autó? Hiszen annó egy hasonló autóval egy Honda Civiccel értél el nagyon jó eredményeket.

Igen, tetszik és szeretem azt a szituációt is amikor egy kicsit kissebb autóval tudsz meglepetést okozni a nagyobb autónak, de a legfontosabb, hogy ilyen formán beleülhetünk egy nagyon profi és teljesen új 2011-es specifikációjú Citroënbe, ami azért nem mindegy.

Elvárás a bajnoki cím, ehhez mit szólsz, tudsz róla?

Igen tudatosult, ez megtisztelő számunkra. És ahogy mondtam már, mindig úgy állsz oda, hogy nyerni akarsz. Én ennek nagyon örülök, hogy ez így van. Ez az elvárás, saját magammal szemben is, illetve ez az elvárása mindenkinek a csapatban, úgyhogy tényleg 100%-ot kell adjunk. Meg fogunk érte mindent tenni, dehát pont ezért is akartam, hogy egy ilyen helyzetet teremtsünk, tényleg remélem, hogy csak rajtunk fog múlni.

Ha jól értesültünk, akkor új navigátorod is lesz? A régi nem sajnálja, hogy pont most nem tud ott lenni?

Igen, új navigátorom lesz, mert Géza sajnos nem tudta vállalni az idei évre a teendőket, természetesen nagyon sajnálja, de így is örül annak, hogy sikerült ezt összehozni és a csapatban továbbra is meghatározó szerepet vállal mint eddig, csak nem ül bent az autóban.

Mit tudsz az autóról?

Én próbáltam minden információt összegyűjteni, amit be lehet szerezni Internetről azt beszereztem és nagyon sok videót is megnéztem róla minden helyzetben és próbáltam kideríteni, hogy milyen az autó. Egy biztos, ez egy 2011-es Citroën Racing által fejlesztett autó, ami önmagában már egy nagyon jó dolog. Ennek az autónak biztosan versenyképesnek kell lennie és biztos, hogy az is. Sajnos élőben még nem láttam, de amit eddig láttam abból azt gondolom, hogy minden részletében tükrözi a mai tudományt, tehát ez egy nagyon komoly kocsi.

Mikor ülhetsz bele először?

Valamikor március elején érkezik az autó és valamikor március első felében érkezik el annak az ideje, hogy ezt az autót megfelelőképpen kipróbáljuk, lesz egy tesztünk. Azt is szervezzük már, hogy ne érjen minket meglepetés. A tesztre is felkészülünk, hogy minden körülmény adott legyen, hogy bele tudjunk szokni az autóba és persze beállítani. Már nagyon-nagyon várom, hogy itt legyen.

Ennek az új autónak a beállításában ki fog tudni segíteni?

Az autóhoz általában azért egy alapbeállítást ad, illetve javasol néhány dolgot a Citroën Racing mindenféle útminőségre és időjárási körülményre. Nagyon valószínű, hogy ezeket a dolgokat már "csak" magunkra kell állítani, ami persze nem egyszerű feladat, de erre is megvan a csapatnál a megfelelő ember Schaffer Zoli. Neki megvan a megfelelő tudása ehhez, úgyhogy komolyan fogjuk venni ezt a dolgot és Robi is ott lesz velünk. Ő sokat látott és tapasztalt pilóta remélem, hogy mindent sikerül jól beállítani, csak a megfelelő időt kell ráfordítani.

A kategória társak közül kire kell nagyon odafigyelni szerinted?

Pálinkás Zsolt a tavalyi bajnok, azt gondolom, hogy nagyon gyors lesz, de mindenkire aki ebben a kategóriában megy és már több éve versenyeznek. Nagyon jól felkészült pilóták vannak, egyelőre nehéz megmondani. Remélem, hogy mi leszünk a leggyorsabbak, de természetesen mindenkit komolyan veszünk és mindenkivel számolunk.

Úgy hallottam, hogy néhény IRC futam is tervben van? Pontosan hol és mennyire biztos?

A hazai Mecsek Rally-n kívül a Barum és a san remoi futam szerepel a naptárunkban. Természetesen keményen fogunk készülni ezekre versenyekre is. Nagyon nehéz ezeken a futamokon igazán gyorsnak lenni, de mindent megfogunk tenni.

Az interjú óta eltelt néhány napban megérkezett az autó is, te már láttad?

Igen, megérkezett és bele is ülhettem, most még jobban be vagyok sózva, mert csodálatos nagyon komoly versenyautó. Hasonló érzésem akkor volt utoljára amikor mehettem, az akkor új autónak számító S1600-as Swifttel. Nagyon várom már az első métereket vele.

Fotó: Szabó-Jilek Ádám


>>>>>>>> Felkészülés teljes lendületben
>>>>>>>> Magyarországon is bemutatkozik a DS3




© 1997-2011 rally.hu. Minden jog fenntartva.
A weboldal tartalmának másodközlése, felhasználása csak a jogtulajdonos engedélyével lehetséges.






Webstar Csoport Versenynaptár Fórum Chat Linkek