2017. november 22.










Esélylatolgatás apropóján...


Nem tudom, emlékeztek-e még, a szezon kezdetén készítettem egy riportot Büki Ernővel. Akkor felmerült a kérdés, szerinte ki lesz a bajnok, de nem akart konkrét tippekkel szolgálni, mondván, korai még. Akkor azzal zártuk a beszélgetést, hogy a szezon felénél, na jó, már a harmadik verseny után térjünk vissza a kérdésre. Nem is hagytam annyiban, íme az esélylatolgatás, és ami még kerekedett a beszélgetésből:



- Kezdjük a lényeggel! Szerinted ki lesz idén az abszolút bajnok? Miért pont Ő? Általában melyik autóké lesz ez az év?

- A megrendezett három futam alapján Asiéknak áll a zászló. De még messze a vége. 34 gyorsaságit teljesítettek, két esetben fordult elő, hogy az élen azonos időt autóztak. Az eddigiek alapján Asiék 14, Herczigék 10, Janiék és Turiék 5-5, Bútorék és Turánék 1-1 gyorsot nyertek. A versenyeken megtett kb. 416 gyorsasági km alapján Jani hátránya kb. 1 perc, Turié kb. 1 perc 40mp, Herczigé kb. 2 perc 46mp. Érdekesen alakultak a versenyek, szerintem nincs lefutott meccs, sőt minden gyors „életre-halálra” megy. Kiélezett, nincs hibázási lehetőség, egy defekt, megpörgés……. végzetes lehet. Nekem nagyon tetszene egy Jani – Herczig döntő, mondjuk a Mecsek Rally-n a Bajnoki címért. Hol a Szuper 2000-esek, hol az N4-esek fognak dominálni. Ez igen jó válasz. Nem tudom, de az az érzésem, inkább a N4-nek fekszenek a magyar pályák. (sajnos)

- Említetted, hogy életre-halálra csatároznak a fiúk a pályákon. Szerinted az egyes gyorsokon min múlhat, min múlik,hogy épp kinek sikerül jobban? Csak azért, mert ha jól látom, bár mint Te is említetted, az N4-eseknek állnak a magyar pályák, mégis ott tudnak lenni az S2000-ek (ld. miskolci éjszakai gyorsok) vagy akár a gyengébbnek tartott super 1.6-os Bútor-féle trió is. A technika? Hogy ki van ott jobban fejben? Vagy hallani extra éjszakai átrobogásokról... Ezek számíthatnak ennyit?

- Amit felsoroltál mind-mind számít. De, az adott napon, sőt, az adott gyorson ki van ott a legjobban fejben, ki mit vállal be ez dönt, persze ha minden más o.k. A gumi sokat ronthat, ki mer vállalkozni (vállalkozni=kockáztatni, lsd. polgári élet vállalkozol, tuti tönkre mész). Na és ne feledkezzünk meg az időjárásról, minél erősebb valami annál drasztikusabb is. És ott van még a jó értelembe vett állatság, bevállalom. Természetesen számíthat az is, hogy valaki éjjel, de lehet ez nappal is lázárja, lezáratja a pályákat, és élesben gyakorol. A szlovák rendezők részéről is jeleztek ilyen esetet, Felügyelő Testületi ülésen, a Salgó-Gemer rallyéval kapcsolatban. Nevet nem mondtak, (bár szerintem pontosan tudták) tehát nem történt semmi.

- Ki okozhat még meglepetést? (Akár kellemes, akár kellemetlen meglepetés is lehet, aminek realitását látod.)

- Meglepi? Bútor – Holczer duó szakaszgyőzelme Salgón. Kellemetlen meglepi? Már volt, Turiék borulása Egerben, de ez benne van. Vagy valaki megdől egy technikai ellenőrzésen...... Nekem van egy hármasom, akiktől jöhet meglepi: Balogh Jani, Hadik, Osváth.

- Csak a félreértések elkerülése végett: a három felsorolt nevet pozitív meglepiként jegyezted meg :o) De a megdőlésre van konkrét tipped? :o)

- Hát persze, hogy pozitív meglepit várnék Tőlük. Most bölcs leszek (néha vagyok is): Akinek meg kell dőlni, az majd megdől, vagy nem. Mindenki tud mindent, mindenki lát mindet, mégsem történik semmi. Mire gondolok? Állandóan jönnek a tuti tippek: ennek ez unfrankó a kocsijában, annak az. Erre egy válasz van: Hahó! Nem pofázni kell, le kell tenni a lóvét, óvni kell, azt annyi a fránya csalónak. Konkrét tipp: Nem vagyok autóhoz értő műszaki ember, de egy-két motort próbaképp szétszednék, néha egy karosszériát picit kiveséznék egy-két rejtett cső keresgélése ürügyén, talán vizsgálnám a tankba helyezett tankot, ja, és motoros ténybírókkal kísérném a versenyautókat IE-ről IE-re, akkor nem szurkálnák ki a vamzernak hitt nézői autó gumiját, ha valaki megdől, egy picit jobban büntetném, nem lenne amnézia, elindulna valami. Vagy semmi?

- Hogy látod az eddigi versenyeket? Mi volt jó, mi lenne javítani való vagy kifejezetten rossz?

- A mai helyzetben az már jó, hogy megrendezhető egy verseny. Mindenki gondban van, ez látszik a mezőnyön (létszám), én mégis azt mondom, büszkék lehetünk a magyar mezőnyünkre. A Rendezők is szopnak rendesen. Sokszor az utolsó pillanatban derül ki, hogy a már odaígért gyorsasági szakaszt nem adják (mert a ződdek meg nattura 2017, meg csak azért mert nem). Aztán a technika sem áll mindig a Rendezők mellé, lsd. összeomló rádiós lánc, majd ott vannak még az égiek is. Pl. Salgó: A régi időket szerette volna visszahozni a Kisterenyei körjellegű gyors. Pénzt is szántak rá, töltötték bele rendesen (én nem tettem volna) Szakadt az eső hetekig, elhúzódó munkálatok........ Megpróbálták, nem jött be. Kidobott pénz, és csak a szarozást kapják. Eger Rally: a már megszokott évadnyitó, RTE mezőnnyel WRC-k nélkül, nagy csaták, problémamentesen zajlott. Miskolc: régi éjszakák hangulata, nagyon szoros küzdelem. (3 gyors elmaradt) Salgó: szenzációs szlovák pályák, önmagáért beszélő Cered, egy nem jól elsült Kisterenye, jó kis küzdelem. (1,5 gyors elmaradt) Nekem nagyon tetszett a rally rádió. Egyre élvezhetőbb, kezdenek raliul beszélni. Jó ötlet volt az éjszakai verseny. (Többször kellene.) Nagyon vártam a Kisterenyét, csütörtökön érkeztem Salgótarjánba, nosztalgiáztam, a pályán többször átmentem, nekem kicsit soknak tűnt a lassító. Amiben nem léptünk pedig nagyon kéne: A folyamatos és pontos tájékoztatás. Még jobb kiszolgálás kell(ene) a Nézőknek! Nem fognak visszajönni! A Versenyzőknek pedig nem azt kell mondanunk, amit hallani akarnak, azt kell velük közölni, ami van, ami lesz, hogy tudják.

Jön az én versenyem: Büki Rally :o)

- A Te versenyedre :o) kinek a győzelmét tippelnéd a pályák és az eddigi versenyek tapasztalatai alapján?

- Zagyva Laliét! (Zagyva Lajos) Nagyon megörültem, mikor láttam, hogy nevezett a Bük ralira. Muszáj egy rövid sztorit nyomnom, hogy értsük, miért Lali: 2001 v. 2002-ben Dara Gabi (régen nagy tűz volt) barátommal elindultunk a Mikulás ralin. Qva hideg volt, meg hó és jég. Persze gumink nem volt. Egy komoly Gr. A-s Opel Astrával rajtoltunk. Mögöttünk rajtolt Zagyva Lali, egy utcai Rönó Megánnal. Mondtam Gabinak, figyeljen majd, mert jön Lali. Rám szólt: Mi? Ki a f….m az a Zagyva Lali! A rajttól kb. 4-5 km-re (jó navigátorként vissza-vissza nézegettem a pálya látható részeire) közöltem, húzódj félre, megérkezett Lali. Majd pár évvel később egy Szombathely Rally-n Versenyzői Összekötőként dolgoztam, Lali ismét indult, (sajnos nagyon kevés versenyen indul, murván, szerintem, amiben ül, verhetetlen) kérdezték a suzukikupás srácok, miért rajtol a kategória elején? Azt válaszoltam, azért mert körönként 30-40 mp-cel fogja verni a komplett kategóriát, nem így lett Lala 1 perc felett adott körönként. Nagyon örülök mikor találkozom Vele, mindig emlegetem, hogy ki f…..m az a Zagyva Lala!
Jó a srác, nagyon! A Bük ralin abszolútban nem fog focizni, N2-es szuzúkival nyomja.

Visszakanyarodva a kérdésedhez ezeken a pályákon Asi nagyon ment mindig, én picit bízom a 2000-esekben is.

Folyt. Köv.


>>>>>>>> A szakértő válaszol




© 1997-2011 rally.hu. Minden jog fenntartva.
A weboldal tartalmának másodközlése, felhasználása csak a jogtulajdonos engedélyével lehetséges.






Webstar Csoport Versenynaptár Fórum Chat Linkek