2017. november 22.










A céldobogó előtt mondták


Megérkezett a többi interjú is, olvassátok tovább őket, szerintünk érdemes!!!


Ahogy azt megszokhattátok, versenyek végeztével igyekszem elcsípni minél többeket, hogy a mögöttük álló versenyről faggassam. Nem volt ez máshogy az idei szezonnyitó alkalmával sem, amikor is a céldobogó előtt várakozókat kaptam diktafonvégre.

Asi

Mindenek előtt gratulálok az első helyezéshez. Hogy alakult ez a hétvégétek?

A tegnapi nappal szemben a mai nap teljesen 100%-os volt: jó volt a gumiválasztás, jó volt az autó, szervizcsapat is jó volt, és mi is jól vezettünk egész nap; gyakorlatilag nem volt hibánk. Tomiék hibáját kihasználva sikerült eléjük kerülnünk, én azt gondolom, hogy ezt nem mi nyertük meg, hanem ők vesztették el. Tegnap, amikor az utolsó gyorson lámpabeállítási problémák miatt rengeteget kaptunk, ott egyértelmű volt számomra, hogy az 1. hely már elúszott, de ilyen a sors; szerencsénk volt.

Turi Tomit még nem láttam ilyennek. Máskor, amikor valami baj történik, akkor is tud mosolyogni, akár a saját hibáján is. Én legalábbis még csak ilyennek láttam. Eddig.

Nem kérdezem meg, hogy hogy' vagy, mert az látszik az arcodon :o( de azt kérem, meséld el, hogy sikerült ezt?

Ügyesek voltunk. :o( Óvatosan próbáltunk menni, mert 13 másodperc előnyünk volt még, de patkára fordultam rá az utolsó balos kanyarban. Egyszerűen annyira kihordásos volt, hogy bementem tőre, feldobta az elejét, elindult keresztbe az autó, és onnanantól kezdve nem bírtam megfogni, és fejtetőn érkeztünk be az árokba.

Nektek lett valami bajotok? Vállad hogy viselte?

Semmi bajunk nem lett. Észre se vettük igazán, csak jött be a sár, üveg, minden a fejünkre, úgyhogy ennyi volt az egész. Szörnyű érzés volt már az is, hogy ekkora hibát elkövettünk...

Min múlt? Nem tudtál már úgy koncentrálni?

El sem tudod képzelni, hogy milyen utak vannak ott bent: szörnyű. :o( Egy picit rossz ívet találsz el, onnantól kezdve azt nem fogja meg senki.

Hogy a jó részéről is beszéljünk, bár tudom, hogy ez most nehéz, de addig, amíg ez nem történt, fantasztikusan meneteltél.

Jó, de én úgy érzem, hogy egy ekkora esés után az abszolút 2. helyre be tudtunk jönni, az annyira nem rossz. Nem? Ez elég értékes verseny lesz így is, csak egy kicsit a kedvem ment el tőle.

De az addigiakról mesélj! Hogy sikerült ilyen jól? Segített az a -50kg a jobb oldalon? :o)

Biztos, hogy az is segít egy ilyen autóban, hogyne segítene... :De teljesen másképp kell vezetni egy N-es autót, mint egy WRC-t, és ebben Nándi nagyon sokat segített, meg is oldottuk eddig. Sajnos ezek a 13-as számok: nekem 13-án tört el a jobb vállam, 13-asnál volt, amikor elrajtoltattak, Nándi mondta is, hogy pont a 13-asnál indítottam be, és a 13. gyorsaságin estem el, úgyhogy nincs miről beszélni...

Janika

Milyen érzés dobogóra visszaérni ide a Magyar Bajnokságba?

Jó: dobogóra állni mindig jó érzés. :o)

Nehéz volt?

Persze, minden verseny nehéz, de igazából ennek a versenynek a nehézségét szerintem a pályák állapota adta meg, meg nyilván a vetélytársak gyorsasága, mert azt hiszem, hogy az első 5-6 nagyon gyors volt, és helyenként nagyon-nagyon kevés különbség volt köztünk. Én azt hiszem, hogy az utak nehézsége: ezek a murvafelhordásos utak, amik ráadásul eléggé egyenetlenek is... Ide egy jó beállítást találni, plusz még eltalálni nyomokat, ez folyamatos figyelést és koncentrációt igényel.

Ez sikerült, ez volt az igazi, vagy még maradt az autóban?

Nem nyújtottam én kiegyensúlyozott teljesítményt most. Volt néhány jobb időm, de azok se voltak csúcsszuper idők, úgyhogy meg kell majd találni a ritmust a következő versenyre.

Szerinted ezekkel az N-es Mitsubishikkel lehet nagyokat meccselni? Vagy ez, ahol most végeztetek, ez a Ti helyetek?

Nekem most egy kicsit gyorsnak tűntek ezek az autók, de gondolom, hogy azért lesznek majd olyan versenyek, amikor lehet velük meccselni. Nem tudom most neked megmondani, talán a murva futamok...

Ahogy ígértem, íme a folytatás:

Herczig Norbi

- Hogy érzed magad az első S2000-es futamotok után?

- Az egyik szemem sír, a másik nevet. Sírás azért van, mert előbbre vártuk magunkat, és úgy gondolom, hogy lett is volna esélyünk erre; a nevetés pedig az, hogy tudtunk több gyorsasági szakaszt nyerni a versenyen, és azt gondolom, hogy tudunk versenyképesek lenni az autóval. Ez mindenképpen bizakodásra ad okot a jövőre nézve, és ezzel a tudattal készülünk a következő versenyekre. Azt hiszem nagyon jó csatákat fogunk vívni ifjabb Tóth Janival és Tagai Robival, látszódott a két nap folyamán, hogy nagyon sűrűn voltunk egymáshoz, de úgy gondolom, hogy egy picit fogunk még mi gyorsulni. Ez volt az első versenyünk az autóval, ahhoz képest nagyon jó eredményeket tudtunk csinálni, mindenképpen bizakodunk. A mai napi defekt után nagyon elkeseredtem, magamba roskadtam, pedig eredetileg pozitívan álltam ehhez a naphoz, és úgy álltam neki, hogy fogok tudni gyorsulni. Jól is indult a mai napunk, tudtunk is hozni Janiékon egy pár másodpercet, és úgy gondolom, hogy lehetett volna egy jót meccselni, de nekünk ez elúszott, mert a mai napi 2. gyorsaságin a cél után 5-600 méterrel ráugrottunk, ráestünk egy kőre, ami bent volt az út közepén, úgyhogy attól kaptunk egy defektet, és utána majdnem be is estünk a következő balosban, úgyhogy örülünk hogy itt lehetünk.

- Hogy érzed, az N-es Mitsubishikkel fogtok tudni meccselni?

- Én azt hiszem, hogy ez egy nagyon jó válasz volt nekünk magunknak arra, hogy igen. Ezeken a pályákon nem feltétlenül voltunk előnyben, sőt, inkább hátrányban volt a S2000-es autó, ennek ellenére tudtunk többször gyorsaságit nyerni, tudtunk velük meccselni. Volt olyan pálya, ahol abszolút nem, de azt tudtuk is. Aazt gondolom, hogy többi versenyen lévő gyorsasági szakaszok egy kicsit jobban fognak feküdni az S2000-nek, és nagyon várjuk pontosan ezért a többi viadalt, mert úgy gondolom, hogy ott még kiélezettebb lesz az N-esekkel a küzdelem.

Turán Frici

- Mesélj egy kicsit erről a hétvégétekről! Milyen volt ebben az autóban?

- Abszolút jó volt, nekem nagyon kellemes csalódás a kocsi is. Azt tudtam, hogy nagyon jó csapatunk lesz, és nagyon jó hangulatú lesz az egész hétvége. Biztos voltam benne, hogy az autó jól fel van készítve, és minden OK vele. Én azt gondolom, hogy teljesen nyugodtan és higgadtan készültünk a versenyre, és megmondom őszintén, hogy az első pár gyorsnak az időeredményei meg is leptek; én nem gondoltam volna, hogy az első versenyen ilyen jól tudunk menni, hiszen nekem nagyon szokatlan az N-es autó, én 2004 óta folyamatosan rallyzom, és csak A-s meg WRC autókkal mentem, ami azért más. Még egy picit WRC-sen vezetjük szerintem, próbálunk nagyon rövid féktávot venni, kicsit agresszívabban fordulni; stílusunkban kell változtatni, és akkor sokkal gyorsabbak leszünk. Így is voltak nagyon jó eredményeink, nyertünk abszolútban gyorsaságit, sok gyorsaságin meg tudtuk az Asit előzni, akinek a teljesítménye mindigis etalon az N csoportban. Úgyhogy alapvetően boldogok vagyunk. Tegnap este volt egy kis műszaki gondunk, a kuplung felmondta a szolgálatot, és az én rossz döntésem miatt nem vittünk lámpasort. Úgyhogy tegnap 12-15 másodpercet vesztettünk azon a pétervásári gyorsaságin. Ha az nem lett volna, akkor a Jani előtt végeztünk volna, akkor harmadikok vagyunk. Persze bosszant egy picit, de nem baj; nagyon jó versenyünk volt, nem volt gondunk, tudtunk az autóra vigyázni, nem tettük tönkre a technikát, nem kaptunk defektet, nem volt különösebben nagy sztorink. Voltak meleg helyzetek, de az mindig van.

Ifj Béres

- Itt vagy a célban, pedig kicsit aggódtál, hogy bírja-e majd az autó. Hogy érzed magad?

- Érezni jól érzem magam, de bárki más szerintem rég feladta volna, mivel utolsó három gyorsaságin kívül nem tudtunk menni egyet sem rendesen: végig vészjelzővel mentünk. Első három gyorson nem ment az aktív hajtás, második három gyorson elment a kormányszervó, utolsó két gyorson defektet kaptunk, úgy, hogy nem volt csak vizes gumink. Ma meg az első három gyorsaságin eltört a hátsó féltengely, úgyhogy végigmentünk féltengely nélkül, ahol nagyon sokat vesztettünk. Így voltunk az András és a szlovák mezőnyben a Drotar mögött 10 másodperccel. Nagyon le szerettem volna húzni ezt a 10 másodpercet; végül sikerült is. Feljöttünk az abszolút 5. helyre, a szlovákot pedig megnyertük, úgyhogy végülis beteljesült az amit szerettünk volna.

- A pontokat akkor sikerült begyűjteni. :o)

- Így van, nagy küszködéssel, de végül összejött.

- A folytatást már az új autóval, hasonló pontszerzéssel tervezed?

- Mindenképpen szeretnék új autóval menni, ebbe az autóba többet nem szeretnék beleülni; egy nagyon rossz választás volt, de más lehetőség nem volt. Egy nagyon jót autóztunk, nézők örültek, tapsoltak, úgyhogy mi is örültünk neki.

Bútor Robi

- Milyen volt ez a hétvége nektek?

- Jó volt: hosszú volt, jókedvű volt, szervezett volt, és jól vizsgázott a kis csapatom is. :o) Igazából technikai és mindenféle hiba nélkül tudtuk a versenyt teljesíteni. Új navigátorom is ügyes volt, úgyhogy azt gondolom, hogy egy rossz szavunk sem lehet, minden rendben. Kivéve, hogy a végére történt egy kis gond: Hankó Laci barátom és bérlőm sajnos beesett jó mélyre, és jól összetört az autó, úgyhogy nagyon el van kenődve. És hát ez nekünk sem egy túl jó dolog, mert Miskolcig nem tudom, hogyan tudunk vele elkészülni, mivel elég csúnyán néz ki az autó. Úgyhogy ez egy kicsit elszomorított a végére, mert akkor lett volna szép, ha az első felvonulás tökéletesre sikerül, de úgy látszik, hogy ebben a sportban tökéletes dolgok azért ritkán fordulnak elő.

- Az eredménnyel elégedett vagy?

- Én azt gondolom, hogy igen: ide terveztük magunkat durván. Az már látszott tavaly is, hogy 32-es szűkítővel és vizes pályán is 3-4 Mitsubishi előttünk volt; most ugye a WRC-s pilóták átültek, az autók 33-as szűkítővel mennek és etanollal, tehát van még plusz teljesítményük. Gyakorlatilag pont annyival csúsztunk hátrább, ahány WRC pilóta, ahogy az igazi élmezőny megérkezett. Én maximálisan így kalkuláltam, és örülök neki, hogy itt vagyunk, és ezzel az eredménnyel vagyunk itt.

Hadik András

- Mesélj egy kicsit a hétvégétekről!

- Végülis minden rendben volt, autóval műszaki problémánk nem volt. Egy kicsit lassan kezdtük a versenyt, de a verseny végére sem tudtunk sokkal gyorsabban menni. :o)

- Min múlt ez?

- Hát nem tudom. Úgy gondolom, hogy hazaérve majd egy kicsit gondolkodunk rajta, aztán valamit kitalálunk. Miskolc Rally a következő versenyünk, mi miskolciak vagyunk, az hazai verseny, majd megpróbálunk egy kicsit jobban felkészülni, vagy akár egy kicsit jobban beállítani az autót. Alapvetően különösebb probléma nincs, szerintem fogunk tudni még gyorsulni.

- Ezekszerint a végeredménnyel sem vagy maradéktalanul elégedett?

- Alapvetően elégedett vagyok; végülis ez az első verseny, viszünk haza kupát, úgyhogy minden rendben van.

Menya

- Milyen volt ez a hétvége?

- Remek volt a hétvége, itt vagyunk a célban. Változatos volt, de az a helyzet, hogy gyorsulni kell. Nagyon tetszik nekem, hogy így együtt van mindenki, ez egy iszonyú dopping egyébként ilyen klasszisokkal egy mezőnyben lenni. Itt csak akkor tudsz gyors lenni és igazán eredményes, hogyha 100%-on mész. Minden 100%-osan kell, hogy stimmeljen: az autód, te, mindenféle felkészülésed, a hátterednek, mindennek jónak kell lenni, és akkor van az, hogy küzdhetsz a dobogóért. Szeretném, hogy Miskolcon már legyen esélyünk erre, úgyhogy keményen készülünk.

- Most hány százalékot állítanál magatokról?

- Nehéz megállapítani, azt gondolom, hogy ez nagyon összetett, mert én magamhoz képest sem mentem 100%-on, mivel az autót nem éreztem biztonságosnak, ezért sok helyen lassabban mentem. Ez igazából akkor áll majd össze, ha minden stimm, és akkor fogunk gyorsan menni. Azt gondolom, hogy olyan 70-80%-on voltunk.

- Mi volt a baj az autóval?

- Különösebb probléma nem volt hál' Istennek, jól üzemelt végig, igazából az én dolgom, hogy próbáltam újítgatni a futóművön, aztán nem sikerült. Nem gond, most már tudjuk, hogy ez így nem jó, a verseny végére viszonylag vezethető lett. De már nem akartam - megmondom őszintén - kockáztatni. Tavaly Eger Rallye-ról nagyon sok kellemetlen élményem maradt, utolsó 2 gyorson 2 defekt, úgyhogy most be akartunk jönni. Én azt gondolom, hogy ebben a mezőnyben a 10-ben benne lenni, az egy nagyon jó dolog. Nyilván nem az a célunk, hogy 9.-ek legyünk, de most ez maradt.

Kazár Miki

- Mesélj egy kicsit a hétvégi kalandjaitokról! Milyen volt a verseny? Mi mindent éltetek át?

- Az elején jó volt a kocsi, a 2-es gyorstól volt egy kis hajtásproblémánk a 4-5-ös gyorsig. Az 5. gyors után jött egy kalamajka, mert volt első nap egy 100 méteres szakasz, ami nagyon idegesítő volt: az 1. körben ott értem utol Botkát - ott kezdődött a probléma; a 2. körben pedig ott csúsztam meg; a 3. körben pedig ott kaptam bal első defektet. Igazából, ha az nem lett volna, akkor teljesen másképp végeztünk volna. A 2. nap azt mondtam, hogy csináljunk úgy, mint a szlovákok: kezdjünk egy új versenyt, és próbáljunk meg odakoncentrálni, nem feladni a dolgokat, próbáljunk meg minél elölrébb jönni. Ezeket a dolgokat sikerült is betartanunk: más hajtással, más gumival mentünk; minden más volt. Szerintem nem jó stílusban versenyeztem az elején, de ez most már tetszik: ez a gumi, ez a beállítás, és azt mondom, hogy önbizalommal megyünk neki a Miskolc Rallye-nak, nem orrlógatva. Az utolsó gyorsaságin még sikerült megelőznöm Balogh Jancsit :o) mert mi már 5-6 éve versenyzünk mindennel - play station-ön, élesben Mikuláson :o) stb - egymás ellen. Gratuláltam neki, de annyit mondott, hogy majd Miskolcon visszavág. :o) Ez egy házi verseny köztünk, ez volt a legfontosabb célunk, hogy hátha utolérjük vasárnap, de nem gondoltam volna, hogy 14-et tudunk neki adni, bár defektje volt...

- Összességében a végeredménnyel mennyire vagy elégedett?

- Elégedett vagyok, csak az 5. gyorsasági után egy picit elbíztuk magunkat, nem figyeltünk eléggé oda. Ugyanez volt Komló Rallye-n is, hogy jó helyen végeztünk, csak aztán nem figyeltem oda az egyik rajtban, utána megint elrontottam... Ugyanez volt most is, azon a 100 méteres szakaszon. Legfőképpen azért volt ez, mert amikor utolértem Botkát, akkor tiszta por volt minden, és nem láttam, hogy hol megyek. A második körben észrevettem, hogy mekkora kőfelhordás van, de akkor már későn. A harmadik körben meg sötétben álltunk háromnegyed órát, nagyon hideg gumikkal... elég elmebeteg dolognak tartottam, hogy elrajtoltunk, de én új fió vagyok, nem tudok én pattogni, hogy vegyék ki a gyorsot.

- És melyik oldalon szeretsz jobban ülni? :o)

- Tomival és a csapatban is nagyon jó a hangulat, most már szerintem így fog maradni: a bal oldal a végleges.

Pálinkás

- Mindenekelőtt gratulálok: jól indul neked ez a szezon! Tudsz is mosolyogni, úgy látom. :o)

- Hogyne tudnék! :o) Igen, jól indul. Visszatértem az alapokhoz, 2001-ben Hondával voltam bajnok, úgyhogy úgy néz ki, a Honda az bejön. Bízzunk benne, hogy idén szép lesz a folytatás is!

- Mesélj egy kicsit bővebben: milyen volt ez? Voltak azért buktatók a dologban, vagy sima ügy volt?

- Az utolsó előtti gyorsaságiig úgy nézett ki, hogy sima ügy, semmi gond nem volt; nagyon figyeltem arra, hogy ne kapjunk defektet, de szerintem szerencsénk is volt. Végig nagyon húzósat mentem, bár nem vállaltam fölösleges rizikót, és bejött. Utolsó gyorsasági az már neccesre jött ki, mert valami történt az autóval, és majd kikapja a kezemből a kormányt. Minden fékezésnél és az összes bal kanyarnál tépkedte a kezemből az autót. Nagyon óvatosan jöttem le, hogy kibírja. Valami lett a kocsival, de nem tudjuk még hogy mi, ahhoz szét kell szedni. Szerencsére csak az utolsó gyorsaságira jött ez elő, egy perccel jöttem rosszabbat magamhoz képest, mert óvatosan jöttem, de ennyi szerencse kellett, úgy néz ki, a versenyhez.

- A folytatásban meg tudod őrizni ezt az előnyt? Hogy látod a riválisokhoz magad?

- Ahogy nézegettem az időket mai nap is, úgy láttam, hogy a Puskádi Jani és a Kőváry Barna, akik erősebbek úgy a mezőnyből; úgy gondolom, lehet, hogy nem lesz gond Miskolcon sem. A mai nap nem autóztam ki 100%-ra magamat, még a tegnapi naphoz képest is 10-15%-kal gyengébben jöttünk, mert figyeltem mindenre, hogy beérjünk a célba. Ezek alapján talán nem lesz gond, de mikor nekik sem lesz semmi gondjuk, és csak a versenyzésre tudnak koncentrálni, akkor lehet, hogy ők is jobb időket fognak menni.




© 1997-2011 rally.hu. Minden jog fenntartva.
A weboldal tartalmának másodközlése, felhasználása csak a jogtulajdonos engedélyével lehetséges.






Webstar Csoport Versenynaptár Fórum Chat Linkek