2017. november 22.










Kemény kűzdelem volt


A veszprémi lőterek megtizedelték a mezőnyt és az abszolútban nagyon komoly csata folyt egészen a célig a dobogós helyezésekért.

Spici

- Megvan a győzelem! :) Nagyon nagy munka volt?

- Nagy. Azt kell mondanom, hogy most tényleg nagyon erőt vettek magukon az angolok és az egész csapat; az autón minden nagyon jó volt, tényleg apróságok hátráltattak csak minket, ami igazából semminek mondható egy ilyen versenyen. Még itt az utolsó gyors előtt egy lassúdefektünk volt, amit 4 perccel a rajt előtt vettünk észre; gyorsan sikerült késés nélkül lecserélni, úgyhogy minden tökéletes, minden jó. Most nagyon boldogok vagyunk, hisz a Norbin tudtunk sok pontot hozni, és ez talán a legjobb az egészben, hogy ismét nyílt a bajnokság.

- Maga ez a verseny is elég meccselős volt. Hogy érezted magad ebben a történetben?

- Nagyon-nagyon jó volt, nagyon élveztem; nagyon szeretem azt, mikor nyomás alatt kell versenyezni, és most tényleg azt kell mondjam, hogy gyorsról-gyorsra folyamatosan változtak az idők, az első 4 folyamatosan változott, és iszonyatosan nagy csatát vívtunk egymással: 4 nagyon jó pilóta 4 nagyon jó autóval.

- Folytatásra mik az elvárások, mik a tervek?

- Aszfalt jön, ami eddig nem volt erősségünk az idén. Mondjuk az 1. futamot meg tudtuk nyerni, de azóta voltak problémáink. Remélem, az aszfaltra is ki tudunk találni valamit, és meg tudunk újulni ott is!

Turi Tamás

- Gratulálok! Végre újra versenyen és a célban láthatlak. Hogy érezted magad?

- Nagyon jól éreztem: igazából az első pár gyorsasági annyira nem tetszett, mert nem voltak az eredményeim jók, de próbálgattunk állítani a futóművön, a beállításokat változtatni, és így jobb eredményeket értünk el; a végére be tudtunk gyorsulni.

- Milyen volt az autó, hogy tetszett?

- Nagyon jól kezelhető autó, csak a beállításokat kell eltalálni. A tesztpilóta is momdta, hogy minimum 3 verseny kell hozzá, hogy megtaláljam az összhangot az autóval.

- Lesz idén 3 versenyed ezzel az autóval?

- Remélem, még több is lesz! Majd a következőn, Pécsen megpróbálunk jobban menni.

Herczig Norbi

- Gratulálok! Sikerült: a 3. hely megvan, bár az autó kicsit viseltes... Mesélj egy kicsit!

- Hál' Istennek nem akkora a baj, mint ahogy kinéz szegény kocsi; nem tudom... Az 1. gyorsasági nagyon jól sikerült, majd a másodikon azt hiszem eldőlt számunkra a meccs, lecsúsztunk egy picit az útról, becsúsztunk a fák közé; letépte a hátsó szárnyunkat és a csomagtér ajtót a bokor. Így kellett teljesítenünk 2 szakaszt, enélkül, és nagyon éreztük a hátrányát: borzasztó volt, csúszkáltunk, nem volt tapadásunk... Úgyhogy most már látjuk, hogy ezt a hátsó szárnyat nem csak könyvespolcnak lehet használni, hanem tényleg nagy szükség van rá a gyorsaságikon is. Összességében azt gondolom, hogy elégedettek lehetünk: harmadikak lettünk, nagyon kicsik a különbségek; én azt hiszem, hogy a legfontosabb, hogy őrizzük a vezető helyünket a bajnokságban, és jön egy aszfaltos futam, amin eddig tudtunk remekelni. Az látszik, hogy a murván még egy nagyon picit tanulnunk kell, még a beállítások nem voltak tökéletesek. A 2. körön meglepődtem, mert úgy éreztem, hogy jók a beállítások, 1. körben azért csúszkálunk, mert koszos, poros az út nagyon, nem volt tiszta nyom. A 2. körben, amikor már tiszta volt, ugyanúgy nagyon sokat mentünk keresztben, úgyhogy egy picit tanácstalan vagyok, de remélem, hogy Nyirádra majd összerakjuk rendesen.

- Elég rendesen ment itt az adok-kapok; elég szűk időn belül voltatok többen. Milyen belülről egy ilyen meccs?

- Igazából feszített, de én nem foglalkozom vele, én mindig úgy megyek, mint hogyha nem lenne meccs; az hogy harmadikak lettünk, nem tudtunk nyerni - nem volt túlságosan jelentősége.

Turán Frici

- Jól látom nem vagy túl boldog?

- Nem, mert nagyon nehéz versenyen vagyunk túl és igazából ez az autó sosem csinált ilyeneket, mint most és ezért abszolút végig szenvedtük ezt a napot. A mai első gyorsasági felénél elment a fékünk, a másodikon már szinte nem volt semmi és fék nélkül jöttünk végig. Ennek ellenére elég jó időket mentünk és bizakodóak voltunk. A következő körben az első gyorsot megnyertük a másodikon megint elment a fék ugyanazzal a hibával. A harmadik körben pedig az első gyorson vétettem egy apró hibát, egy saras részen túlcsúsztunk és lefulladt az autó, ott bent hagytunk egy olyan 4-5 másodpercet. A következő szakaszon pedig teljesen elment az autó motorjából az erő és ezért nagyon-nagyon csalódott vagyok, mert ezzel az autóval eddig az volt a tendencia, hogy hibátlanul végig működik. Én úgy gondolom, hogy mi nagyon jól felkészültünk, jól is mentünk, jó gumikat választottunk végig és úgy látszik nem volt szerencsénk.

- Sajnos ez egy technikai sport, néha a szerencse is kell hozzá és a többieknek úgy látszik most több jutott.

- Így van

Janika

- Hogy értékeled ezt a versenyt?

- Értékes tapasztalatokat gyűjtöttünk, újra. Azért az látszódik, hogy nem voltam olyan top formában most sem, de így a verseny végére úgy gondolom, hogy belerázódtam és ez is azt mutatja, hogy sokat és folyamatosan menni kell az autóval és akkor vagy igazán otthon az autóban és akkor tudsz nyugodtan vezetni.

- Hogy működött az autó?

- Teljesen jól ment, műszaki hiba nélkül mentünk végig.

- A következő versenyetek a Barum Rally lesz, most a murva után egy aszfaltos verseny. Az elmúlt évek tapasztalatai alapján mire számítassz?

- Hát az biztos, hogy változtatni kell az aszfalt stílusomon, nagyjából tudom is, hogy mit és remélem, hogy tudok gyorsulni. Már harmadszor megyünk ki csehországba, úgyhogy elméletileg az már valami pluszt tud adni, hogy nagyon jó a helyismeretem, azt gondolom. A kérdés az, hogy milyen időjárási körülmények lesznek.

- Milyennek örülnél? Már ha te választhatnál. :)

- A legegyszerűbb, ha száraz. Az a legjobb, mert akkor nincs probléma a gumiválasztással. Ez egy nagyon összetett dolog. Aztán meglátjuk, eddig mindig száraz verseny volt, lehet, hogy most pont egy esős verseny lesz.

- A magyar vagy a cseh pályákat szereted jobban?

- Alapvetően a jellegüket tekintve hasonlítanak a magyar pályákra a cseh pályák. Annyi a különbség, hogy sokkal egyenetlenebb az aszfalt viszont jobban tapad.

- Milyen eredményt szeretnél elérni? A tavalyi eredményhez képest szeretnél előrébb kerülni?

- Szeretnénk pontot szerezni, de úgy tudom, hogy most egy kicsit erősebb lesz a mezőny, mint tavaly, de azért pontot mindenképpen szeretnénk szerezni.

Pethő István

- Úgy tűnik, hogy megnyerétek az N csoportot! Igaz még nem jött le mindenki az utolsó gyorsról, ahogy látom ti is épp az időket figyelitek nagyon?

- Igen, nagyon-nagyon izgulunk, hogy az Elek Pisti milyen eredményt mutat, mert valami 6-7 másodperc volt a különbség kettőnk között, az ő javára. De most az utolsó szakaszon nagyon gyors voltam, Osváthnak is vagy tizet adtam és abszolútban is nagyon jót jöttem és remélem sikerült megszerezni az első helyet. Már tavaly is megnyertem ezt a versenyt és jó lenne duplázni egy másik kategóriában. Izgulunk és várunk, de a második helyezés is szép és nem fogunk elkeseredni, ha netán csak a második hely jut nekünk.

- Úgy tűnik az N-es Mitsubishivel is kezded megtalálni az összhangot!

- Igen, hát megmondom őszintén, sok különbség nincs az A-s és az N-es között. Ezzel a kanyarsebesség egy kicsit magasabb és több mindent megold helyettem. Igazából sokat nem kellett várni az eredményekre, nekem kellett megszokni, hogy ez tényleg a kanyarban gyorsabb viszont ez egyenesben lassabb.

- A verseny előtt gondoltad, hogy ilyen jó eredményt sikerül elérni?

- Mindenképpen az első háromba be akartam férkőzni és valahol reménykedtem, hogy az első hely közelébe jutok.

- Mit gondolsz, mi a siker titka?

- Egy jó csapat, egy jó autó, egy jó sofőr, meg egy jó navigátor :)

Hadik András

- Mesélj egy kicsit a rally.hu-nak: milyen volt neked ez a verseny?

- Tanulságos volt, sok szerencsétlenségünk volt, vagyis nem nagyon volt szerencsénk. 1. körben nem jó gumit választottunk, emiatt nem tudtunk igazán gyorsan menni. 2. körben pedig kaptunk egy defektet, és amiatt is eléggé hátracsúsztunk. Nem tudom pontosan a végeredményt, de eléggé hátul vagyunk, azt hiszem, tizediknek mentünk ki előző szervizparkból; hogy most hanyadikak vagyunk, azt nem tudom pontosan.

- Kicsit lehangolt is vagy emiatt.

- Igen, egy kicsit jobb eredményre számítottunk, de ez Veszprém Rallye, tudja mindenki, hogy itt sok múlik a szerencsén is. Ha nem kaptunk volna defektet, talán elölrébb lettünk volna, de a "ha"-val kezdődő mondatoknak nem sok értelme van... De még mindig szerencsésebbek vagyunk, mint azok, akik az autómentőt várják a gyorsaságin.

Bútor Robi

Éppen sztorizott, ebbe hallgattam bele az elején, és csak utána tudtam faggatni, de ezt is megosztom veletek.

...háromhengerezett meg szaggatott ötezernél, aztán egyszer csak elmúlt: olyan 5-6-8km-t mentünk így, aztán elmúlt. Úgyhogy megijedtem egy pillanatra, de aztán helyreállt minden. Örülünk a győzelemnek, szép, korrekt csata volt, minden rendben. Igy szerettem volna visszatérni. :) Ez volt a vágyam; ha ezt visszatérésnek hívhatjuk. :)

- Milyen volt a verseny eleje?

- A prológon az 1. körben meglepően jó időt sikerült menni, azon mi is csodálkoztunk. Azt hiszem, hogy elsőre jó gyorsan át tudtunk menni a pályán, utána a többiek is megismerték a pályát, akkor már nem volt közel sem ilyen fényes, de nagyon jó érzés volt ennyire elől menni. A gyorsaságikon is nagyon jó volt az autó, a mai nap 2. gyorsaságiján volt az a kis beázásunk, amikor a computer vizet kapott és háromhengerezett az autó, 5000-nél nem forgott többet. Az egy kicsit ijesztő volt, de aztán a fiúk kicserélték a computert, és onnantól kezdve gondmentesen tudtuk folytatni. Most az utolsó gyorson megint ez a tünet jött elő... Bepárásodott vagy valami ilyesmi lehet, de igazából egy 5km-ig tartott, utána megjavult. Boldogok vagyunk, elégedettek vagyunk: örülünk, hogy itt vagyunk. :)

- Vártad már, hogy visszaülj, és sokat dolgoztatok ezen. Év elején még mondtad, hogy jól végigautózol te azzal az előfutó autóval...

- Úgy gondoltam én is, de aztán adódott ez a lehetőség, és nem tudtam nemet mondani; ez azért más, és jó újra harcban lenni.

Ollé Sasa

- Mesélj egy kicsit! Milyen volt?

- Azt hittem, megverem a Robit, mert úgy kezdtük, hogy minden gyorson vertük a Robit, és utána volt egy defektünk. A teszt hiányzott nagyon. Nem tudtunk tesztelni, és az 1. kör után állítottunk egy kifejezetten jó beállítást, csak sokkal idegesebb lett és nagyon mozgott a hátulja, és ezért sokkal nagyobb felületen autóztunk, és sokkal több kaviccsal találkoztunk. Ez az autó gonoszabb, mint az Ignis, jobban jön a hátulja, és a bal hátulját szétvágta egy kő. Ez teljesen az én hibám, de gyorsan akartam menni. A 17km-esen 15km-t defekttel mentünk. Szerencsénkre nem álltunk meg, végigjöttünk; mindenkinek defektje lett a kategóriában, és ők megálltak kicserélni, ami hiba volt igazából; ezért meg tudtam tartani a vezető pozíciómat a kategóriában. Úgy gondolom egyébként csak 2. tudtam volna lenni. Sajnos így a Bútor elment, úgy gomdolom, hogy neki semmi technikai hibája nem volt, nem volt defektje. Jó autóban ül egy jó pilóta, és megver, de azt gondolom, hogy most meg tudtuk volna verni, monmdom ezt a gyorsasági szakaszok eredményei alapján, de nem volt szerencsénk.
Eddig szerencsém is volt és nem kísértett a sors; visszajött a Robi, és neki állandó szerencséje van. De nagyon jó ellene küzdeni, egy más dimenzió. A Zsoltiékkal is nagyon jó küzdeni, de ha mindent beleadunk, akkor el tudunk menni, és a Robival úgy kell küzdeni, hogy mindent bele, és valahol ez hiányzott.

Szabó Gergő

- Na hogy érezted magad ezen a viadalon?

- Jól éreztem magam: amiért jöttünk azt megkaptuk azt hiszem ; 1. alkalommal ültünk egy ilyen autóban, és azt hiszem, hogy jó időket tudtunk autózni mindaddig, amíg nem volt ez a defekt, de nincs nagy jelentősége. Megálltunk, inkább kicseréltük bent a gyorsaságin, nem akartuk tönkretenni az autót. Aztán utána megint egész jó időket autóztunk, kivétel itt az utolsó gyorsaságin, voltak apró problémák. De az autó nagyon jól működött, úgyhogy köszönet a Transzilvánia Motorsportnak, aki rendelkezésünkre bocsájtotta a technikát.

- Mi lesz a továbbiakban, idén hol láthatunk még?

- Két hét múlva megyünk Szebenbe, Romániába, ez a következő bajnoki futam, ami az ötödik; most félpályánál tart a bajnokság, négy versen yment le eddig, és vezetünk; szeretnénk megszerezni a román bajnoki címet.

- Nagy az előnyötök?

- Nem olyan nagy, lesz még mínuszolás is... Innen most már murvás versenyek vannak, és egy hasonló kondíciójú versenyre készülünk. Egyébként még rosszabbak talán a pályák, még gyilkosabbak, úgyhogy ez egy jó tesztlehetőség, és egy jó edzés volt a következő megmérettetésre.


>>>>>>>> Veszprém Rally szombat - 206WRC
>>>>>>>> Veszprém Rally péntek - 206WRC




© 1997-2011 rally.hu. Minden jog fenntartva.
A weboldal tartalmának másodközlése, felhasználása csak a jogtulajdonos engedélyével lehetséges.






Webstar Csoport Versenynaptár Fórum Chat Linkek