2017. november 22.










Vizin László

Hogyan kerültél kapcsolatba a ralisporttal?

Először az országos szlalom bajnokságban indultam, és ezután jött az első túraverseny. 1982-ben volt az első rali 2-es versenyem, egy kereklámpás Lada-val indultam. A rali 1-ben már Gruppe B-s kereklámpással mentünk. Akkoriban Ranga Laci, Szabó Tamás, Hideg Jani és a kis Koko (Dudás Gyula) voltak az ellenfelek. Aztán egy VFTS-re váltottunk, amivel 88-ban nyertünk bajnokságot. Nagyon szerettem azt az autó, az egy igazi versenyautó volt. Ezt Leitgép János építette, ő a mai napig kitart mellettünk. Különösen a vége felé már nagyon kiforrott technika lett a VFTS, az alumínium karosszéria elemek, a sperdifi, az ötsebességes aszinkron váltó és a 130-140 lóerő miatt. 1989-ben volt egy totálkárunk, a kabházai gyorsaságin nagyon összetörtük az autót.

A Lancia volt a következő.

Először egy nyolcszelepessel mentünk, hogy állandó műszaki gondjaink voltak, a két év alatt talán háromszor, ha célba értünk vele. Az is érdekes, hogy amikor ez az autó lett a tréning autónk, akkor már semmi bajunk nem volt vele. Tehát egy 16 szelepes Lancia-ra váltottunk, az már sokkal jobb autó volt. Az utolsó Lanciás évben már minden versenyen célba értünk, tehát semmi műszaki gondunk nem volt.

1995-ben mentünk először a Ford-dal. Akkoriban ez volt a legolcsóbb és nagyon könnyen hozzá lehetett jutni az alkatrészekhez. 1996-ban az N csoport 4. helyén végeztünk, 97-ben pedig megszereztük az N csoport bajnoki címét. Idén egy Subaru-val próbáltunk erősíteni. Az első versenyre nem jött meg a motorelektronika, emiatt nagyon gyenge volt az autó. Gyengébb volt az autónk, mint az utcai WRX, mert mi 32-es turbószűkítőt használtunk. Nem vagyunk elkeseredve, mert mindezek ellenére megszereztük a negyedik helyet az N-ben, és csak 3 másodperc választott el a harmadik helytől. Most gőzerővel dolgozunk azon, hogy a Kassa rallye-ra megszerezzük a szükséges technikát. Egyébként borzasztó nehéz megszerezni hozzá az elektronikát, mert ugye ez japán autó és Európában szinte csak a Prodrive foglalkozik vele. Egyébként nagyon jóindulatú autónak találtam a Subaru-t.

A VB pilótái közül, ki áll hozzád közel?

Auriol stílusát nagyon szeretem, szegénynek nem nagyon jönnek össze a dolgai idén sem, de a bajnokok tornáján megmutatta, hogy mire képes. Az igazi király azért mégis csak a Kankkunen.

A VB autói közül?

Mikor Ford-dal mentünk, akkor a Ford-okat figyeltem, most pedig a Subaru-kat. Most ugye a Toyota-nak megy nagyon jól, de nem vagyok róla meggyőződve, hogy ők nyerik a VB-t, mert nagyon kiegyenlített a mezőny, bármi történhet.






© 1997-2011 rally.hu. Minden jog fenntartva.
A weboldal tartalmának másodközlése, felhasználása csak a jogtulajdonos engedélyével lehetséges.






Webstar Csoport Versenynaptár Fórum Chat Linkek