2017. november 22.










Túl a második murván


Szombathelyen cél előtti gyűjtőben és a célban beszélgettünk a szerencsésekkel, akik odáig eljutottak, és szántak ránk pár percet.

Benik Balázs
- Csalódott vagy?
- Hazudnék, ha azt mondanám, hogy nem vagyok az, de nem is lehet ebbe a helyzetbe belenyugodni, mert voltak hibáim, és ezért magamra haragszom egy picit. Azt gondolom, talán meg lehetett volna, ha picit összeszedettebben tudok versenyezni. Talán az is, hogy nagy volt a nyomás. Nem csak mi hibáztunk, szerintem mindenkinek voltak hibái, de talán ha nekünk eggyel kevesebb van, még nagyobb esélyünk lett volna a győzelemre.
- Azért még nincs minden veszve, megszerezhető még a bajnoki cím...
- Persze, még három verseny hátra van. Bízom benne, hogy jók fogunk tudni a következő versenyeken menni, majd meglátjuk.

Spici
- Hogy vagy?
- Egyre jobban. Nagyon fáradt vagyok, remeg kezem-lábam, de jó érzés. Ráz a hideg, folyik a víz rajtam...
- Kemény meccs volt?
- Igen, a végére nagyon-nagyon, mert Tominak problémája lett, a mi autónk pedig addigra lett jó, igazából nagyon-nagyon mentünk az utolsó négy gyorson.
- Ez biztató Veszprémre...
- Abszolút! Ennek az autónak jobban fognak feküdni az ottani pályák, nehéz körülmények, remélem, ott egy kicsit jobban tudunk majd szerepelni.

Turi Tamás
- Újra a célban! :o) Milyen érzés?
- Huu...:) Hát elég rég voltam célban, úgyhogy nagyon jó érzés!
- Hogy érzed, összességében milyen volt ez a verseny számotokra?
- Hát, igazán ez a defekt, ami tegnap besikerült, ez nagyon nem kellett volna, itt kaptunk majd egy percet, meg hát a mai napon volt ez a váltó és hajtásproblémánk, a szerelők próbálták kicserélni azt a szivattyút, de nem sikerült, és itt sikerült kikésni 2 percet, emiatt is kaptunk sajnos 20 másodperc büntetést...
- Említetted, hogy igazán nem sikerült orvosolni a szervizben a hibát. Ez az utolsó körre nagyban befolyásolta az eredményeteket?
- Hát hogy a fenébe ne!:o) Érdekesen viselkedett már utána az autó... Bőven tudtunk volna nyerni, ha nincsenek ezek a problémák, de hát ez van, ez a sport.
- De jobb, mint a semmi...
- Az biztos!! :o) Célba vagyunk először az idén!!!

Tagai Tomi
- Itt vagy a célban. Örülsz?
- Persze. Most már ez. Azt hiszem, nagyon kellett mindkettőnknek.
- Mennyire volt nehéz idáig eljutni? Vagy kivételesen egy relatíve problémamentes versenyt tudhattok magatok mögött?
- Az autóval semmi probléma nem volt. Tegnap az első körben választottunk egy valószínűleg picit rossz gumit, más gond igazából nem volt. Nem tudtuk felvenni a ritmust az elején, úgy érzem. Első nap végére és második napra már egy picit jobb volt. Nagy a különbség az elejével szemben, de ezzel nem hiszem, hogy tudok valamit kezdeni.
- Miből adódik ez a nagy különbség? Technika?
- Az lenne a legegyszerűbb, ha azt mondanám, hogy a technika. :o) Nyilván, hogy valamilyen szinten ez is benne van... Hogy más is van-e benne, és mi, nem tudom. Nézegettük az időket, és a tavalyi évhez, önmagunkhoz képest tudtunk gyorsulni, tudtunk többet adni... Az eleje elment, ezzel nem tudok mit csinálni.
- Anno arról volt szó, hogy a következő versenyen már visszatér melléd régi navigátorod, tesókád, Robi. Így lesz?
- Azt tudom mondani, hogy Budapesten mindenképpen. De hogy Veszprémre kell-e, azt nem tudom. Az orvos azt mondta, hogy Veszperémre már jöhet, de Ő sosem volt még Veszprém Rally közelében sem. :o) Azt mondta, hogy teszten be fog ülni mellém.
- Majd akkor ott kiderül?
- Vagy lassan fogok menni, vagy nem fog jönni Robi. :o) Nem hiszem, hogy hanyatt fog esni a röhögéstől. Lehet, hogy azt fogja mondani, hogy én se menjek soha többet, hiszen Ő műtött engem is annak idején...

Herczig Norbi
- Vigyorogsz már?
- Igen, egyfolytában vigyorgunk. Nagyon sokat tanultunk ezen a versenyen, a murvából mindenféleképpen. Azt hiszem, nem tudunk ezzel az autóval előrébb kerülni, pontosan a helyünkön vagyunk. Nem volt annyira szerencsénk, mi egy kicsit mindig az előttünk lévő autók kiesésére is számítunk, bevallom őszintén, hiszen így tudunk előrébb kerülni. Nem rosszat akarunk, csak ha esetleg a nagy vívásban valami gondjuk van, mi akkor tudunk előrébb kerülni. Ez most nem történt meg. Nagyon szoros volt a küzdelem az A-s autókkal, egyetlen egy A-s autó került csak elénk, a többi WRC-vel meg nem tudjuk felvenni a versenyt úgysem, úgyhogy azt hiszem, a helyünkön vagyunk.

Turán Frici
- Mesélj egy kicsit!
- Hibamentes verseny volt, abszolút. Meglepően közel tudtunk menni az elejéhez. Nagyon nagy dolog volt a végére, hogy kialakult egy nagyon nemes küzdelem a Tagai Tomival. A legnagyobb távolság, amire kerültünk egymástól, az 5 másodperc volt, ami a végére picit rosszul sült el számunkra, hisz 2,8 volt az utolsó gyors előtt, megpróbáltunk mindent, ennek következtében a jobb hátsó féltengelyünk eltört... De ez most már lényegében mindegy, abszolút hatodikok vagyunk a magyar értékelésben. Nem esett ki egy WRC sem, így kettőt meg tudtunk verni, azt gondolom, ez nem rossz eredmény. Az A-t viszont tudtuk nyerni 1 perc 40-nel, úgyhogy azt hiszem, teljesen elégedett az egész csapat.

Botka Dávid
- Nagyon szoros lett a vége...
- Igen, egy tizeddel nyertünk Anyalfiék előtt... Nagyon-nagyon örültünk, mert úgy mentünk ki a beíró felé, hogy szerintünk nincs meg, bár jól jöttünk a gyorsaságin, de nagyon sok volt közöttünk. De ehhez szerencse is kell. Azt mondhatom, hogy gond nélkül végig mentünk, és a második napon nagyon jó időket tudtunk menni.
- Semmi kalandotok, akciótok, műszaki problémátok nem volt?
- Nem. Egyetlen egy, hogy a mai második gyorsaságin elkezdtem nagyon dobálni az autót, így nagyon sokat mentünk keresztbe. Érzésre jót mentünk, de az idő nagyon-nagyon rossz volt. Utána visszavettünk, és úgy mentünk, ahogy kell.

Angyalfi Károly
- Csalódott vagy? Szomorú?
- Nem vagyok csalódott egyáltalán, ez benne volt a pakliban. Az a baj, hogy én egy percre rajtoltam egész verseny alatt, és alig láttam valamit, főleg a mai nap. Így jártunk. Volt egy túlcsúszásunk, a por miatt nem láttam semmit, leállt az autónk, tegnap egy turbó csövünk felrobbant... Örülök, hogy itt vagyunk.
- Hogy érzed magad? Nagyon-nagyon pici az a különbség...
- Igazából jól. Nem igazán figyeltünk a végén a Dávidra, és 1 tized másodperccel megelőzött minket, ez olyan érdekes végeredmény. De nagyon nem vagyunk elkeseredve, reméljük, hogy Veszprémbe elkészül az A-s autónk, és akkor felvesszük a versenyt a többiekkel.
- Technikailag, hogy érzed, ez a "felbutított" autó, hogy felelt meg?
- Hát nézd, megfelelt. Egyedül annyi volt, hogy első nap szétment a turbócsövünk, ott kaptunk több, mint fél percet. Amúgy persze, hogy lassú a többi A-s autóhoz képest, de amúgy minden rendben volt vele.

Vizin Laci bá'
- Hogy érzed magad?
- Nem tudom, voltam már jobban is. Keresem a miérteket, nem tudom, tegnap mitől voltunk rosszak, és ma meg mitől javultunk. Nem találom az okát.
- Lehet, hogy jót tett Neked, hogy korábban kellett kelni... :o)
- Nem hiszem, hogy ilyen prózai oka lenne. :o) valami más lehet a történet. Szenvedünk ezzel a középső aktív hajtással. Nincs a csapatnak hajtás-mérnöke, és nekünk kellene kitalálni, hogy lenne ez jó. Talán ma egy kicsit jobbat találhattunk ki, mint ami a tegnapi napon volt. Nagyon sok beállítási lehetősége van a hajtásának.
- Mi lesz tovább Veszprémben?
- Nem tudom, én már alig várom, hogy aszfaltra menjünk, megmondom őszintén...
- Már csak szeretnéd túlélni? :o)
- :o) Igen, már csak szeretném túlélni.
- A technikát egyébként mennyire viselte meg ez a pálya? Ez nem volt olyan gyilkos, mint amilyen például a következő lesz...
- Nem, valóban. Idén még nem is volt olyan verseny, még az aszfaltosokon sem, hogy mindenki célba ért volna, itt meg az elejéből mindenki célba ért. Nem emlékszem ilyenre Miskolcon sem, Egerben sem, pedig azok aszfalt versenyek voltak. Látszik, hogy az autókat nem viselte meg.

Matics Misi
- Mosolyogsz nagyon. :o) Jól érzed magad ebben az előkelő pozícióban?
- Igen, jól érzem magam, köszönöm a kérdést. :o)
- Milyen volt a verseny?
- Elég necces volt a mai. Az elején tettünk fel új gumit, amitől óva intettek, hogy ne tegyem, inkább menjek a kopottal... Kaptam is az első kettőn. A harmadikon sikerült megverni Krisztiánt. A következő körre, amikor kimentünk a laktanyába, a szokásos dolog, nem tudom, mi történt, a fékem lekoppant folyamatosan. Csak romlott, csak romlott, féktávokon rengeteget kaptam, állandóan pumpálnom kellett, átlépni jobbal, féktávot venni... Nem kell mondanom, milyen lehetett. Csak abban bíztam, hogy nem ér minket utol, végül 2 tized maradt köztünk.
- Épp elég. :o)
- Igen, 1 tized is elég lett volna. :o)
- Mi lesz Veszprémben?
- Támadunk, ugyanilyen eredményt szeretnénk, ha nem gond. :o)

Szíjj Zsolti
- Mesélj! Milyen volt ez a két nap?
- A tegnapi nap nem volt túl gyors, de legalább lassú volt. Kicsit féltem ezektől a gyors pályáktól, nem tudtam elhinni, amit Dani mond, számomra nagyon gyors pályák voltak. Nem ismertem ezeket a szombathelyi pályákat. Mára egy kicsit már felbátorodtunk, és Acsád-Szelestén már mentem meg a reptéren is, tehát ezeket már ismertem, talán ez is segített. Tudtunk egy picit javítani, és negyedik-hatodik idők között autózni, de tegnap nagyon sokat kaptunk a tempós gyorsokon. Összességében azt mondom, hogy hasznos tapasztalatokat szereztünk a két nap folyamán, de eredményben nem voltunk a legsikeresebbek.

Magyar Miklós
- Hogy sikerült ez a verseny ezzel az autóval?
- Hát felemásan. :o) Most ültünk először ebben az autóban, tegnap ezért eléggé óvatoskodtunk. Mára meg kiderül, hogy tegnap nagyon elgumiztuk magunkat. Nyolcadik helyen voltunk.
- Mára változtattatok?
-Igen. Feltettük azokat a Yokohamákat, amikkel a Fehérvár rally-n sikerült jól mennünk. Fel is jöttünk a negyedik helyre. Az autónak a hajtásával vannak még problémák. Minden visszajelző világít, még a gyári program van az autóban. :o) De összességében jól lesz ez az elkövetkezőkben.

Kakuszi Zsolt
- Alakul a murvabajnoki cím. Hogy érzed magad?
- Így van, ha a másik nem is, legalább ez jó irányba fejlődik. Kellemes meglepetés, tényleg, azt beszéltük Csabival, hogy el sem hisszük szinte, hogy itt Szombathelyen sikerült nyernünk. Nagyon jól összejött minden, és tényleg nagyon pontosan sikerült autóznunk. Az első körben olyan érzésünk volt, mint tavaly, hogy sehogy nem akart befordulni az autó, de úgy néz ki, hogy csak a használt gumiknak volt köszönhető, újat kellett volna felrakni. Tanultunk ebből az esetből is, hogy nem szabad spórolni ilyenen sem. Tényleg jól sikerült minden így a végére.

Ollé "Sasa"
- Kicsit viseltes az autó. Mi történt?
- Hát igen... Belementem a harcba az első hárommal, nemcsak a Bútor Robit, hanem a Kakusziékat is el szerettem volna kapni, túl röviden fordultam egy balos kanyarban, a bal első kerék felkapott, és felborultunk. Egy olyan 15-20 másodpercet voltunk fejtetőn, aztán visszaborítottak minket, úgy mentünk tovább. Ezzel el is úszott a verseny sajnos. :o(

Bútor Róbert
- Elég gondterheltnek látszol. Milyen volt ez a verseny?
- Hát igen, elég nehéz volt ez a verseny, nagyon gyorsak a pályák, és nagyon meleg is volt. Sajnos nem szerepeltünk jól, sőt, azt mondhatom, hogy az elmúlt 5 év legrosszabb eredménye jött össze ezzel az abszolút 20-ik és kategória 2-ik hellyel.
- Ez miből adódott?
- Igazából nem tudjuk az okát. Megpróbáltam gyorsan menni, ahogy csak tudtam, de úgy látszik nem elég...
- Tegnapi váltócsere az alkatrész hibájából adódott, vagy más megfontolások vezettek hozzá?
- Gyakorlatilag a váltót azért cseréltük ki, hogy gyorsabb legyen az autó, ezzel nem volt semmi gond, amúgy hiba nem volt az autón. Próbáltunk változtatni a beállításokon, hátha gyorsabbak leszünk, valamit gyorsultunk is, jobb lett, de még ez is nagyon messze van a megszokott színvonalunkhoz képest... És ezt nagyon nehéz elfogadni. :o( Ma azért valamennyire talpra tudtam állni, kialudtam magam, és megpróbáltam bekezdeni rendesen, amivel azt értük el, hogy egálokat tudtunk menni a nap folyamán, vagy egy-két másodperces különbségeket, de sajnos ez kevés volt, mert a győzelemhez nem lehet egálokat menni, és nem lehet az elsőn kapni 40 másodpercet... Úgyhogy ki kell találnunk valami átütő megoldást, mert ez így nem mehet tovább.
- Tippek, hogy mi lesz az az átütő megoldás?
- Nincsenek tippek, itt ne lehet találgatni, ezt rendesen ki kell találni. Komolyra kell fordítanunk a dolgot, nem lehet ellinkeskedni ezt a játékot, már csak azért sem, mert nem bírunk veszíteni. Innentől kezdve komolyra kell venni.

Krózser Menyhért
- Milyen volt ez a verseny ebben az új autóban?
- Amire számítottunk az lett. :o) Hát azt gondoltuk, hogy nem fogunk dobogóra állni az első versenyen, ez a negyedik hely nekünk tökéletesen megfelel. Az egyik gyorson tudtunk menni egy kategória első időt, ez abszolút kielégítő. A pályák nagyon jók voltak.
- Az autó, hogy viselkedett?
- Hozzá kell, hogy nőjünk a feladathoz, tapasztalatot kell gyűjtenünk a gumik, a beállítások terén, és akkor gyorsabbak tudunk lenni vele. Amúgy semmilyen technikai problémánk nem volt. Tetszik ez az autó. :o) Könnyű hozzá alkalmazkodni. (A váltóhoz, fékhez.) Alapvetően tágak a határok nagyon, úgyhogy jó lesz ez szerintem! :o)

Hadik András
- Újabb kategória győzelem. Hogy érzed magad?
- Jól, köszönöm! :o) Igazából ezt szerettünk volna, kategóriát nyertük A7-ben. Alapvetően semmilyen műszaki problémánk nem volt, úgyhogy tökéletesen sikerült minden.

Ifj. Ranga László
- Az első nap nehézségei után a mai napra valahogy az egész jobb lett. Hogy sikerült számotokra ez a verseny?
- Hát igen, a tegnapi nap nem volt igazán meggyőző. Tudtuk is, hogy nagyon kemények a pályák, az első nap nem volt jó az autó beállításai, a gumiválasztás és én sem, elég sokat kaptunk. Most viszont nagyon jó időket sikerült mennünk. Kategóriában második-harmadik időket autóztunk, nagyon közel az elejéhez. Úgyhogy faragtunk, faragtunk, Kelleréket magunk mögött tudtuk tartani, sajnos Pálinkásék kiestek, Krózser Menyáékra elég közel feljöttünk, de hát nem volt elég. Még kellett volna pár gyors. :o)
- Hogy érzed, lassan megtanulod ezt az autót murván is?
- Nagyon jó az autó, annyi, hogy mindig meg kell találni az optimális beállítást, amit mára már sikerült is, így már jó gyorsan tudtam vele menni. Veszprémbe visszakerül a fehérvári beállítás, és majd azzal jó gyorsan fogunk menni! :o)

Keller Péter
- Milyen volt ez a szombathelyi verseny számotokra?
- Az autó az fantasztikus volt, azzal semmi gond, egy-két beállítás nem volt megfelelő, mert a tavalyi évhez képest sokat változtak a pályák, ez a mi hibánk volt. Tegnap egy apró vezetői hiba miatt 1 perc 20 másodperc hátrányt összeszedtem.
- Becsúsztatok?
- Így van, egy árokba becsúsztunk, de a nézők sikeresen visszaraktak az útra, úgy mentünk tovább. A mai napra megpróbáltunk felzárkózni, de az ellenfeleink nagyon határozottan, jól mentek, így nem sikerült különösebben változtatni a pozíciónkon.
- Következő futam előtt terveztek-e újabb tesztet?
- Igen tervezünk egy tesztet, hogy legközelebb jobb beállításokkal álljunk oda a rajthoz.

Rimár Tamás
- Milyen volt ez a verseny számotokra?
- A pályák nagyon jók voltak, igazából az első napi első két gyors a kedvencünk, azok nagyon jó kis gyors, tempós, kanyargós pályák. Igazából sajnálom, hogy nem a második napon vannak, mert az első kör kicsit mindig rámegy a murvára való rászokásra, és ezért azokat mindig kicsit elalusszuk. Egyébként jó volt. A második napon már inkább arra vigyáztunk, hogy rendben beérjünk.
- Az autó hogy viselkedett a murván?
- Alapvetően nagyon jól. Igazából technikai problémánk nem is volt vele, mindössze annyi, hogy a kartervédő csavar az egyik gyorson kicsavarodott, de kaptunk kölcsön szerszámot, azt rendbetettük, természetesen a gyors előtt 2 perccel. :o) Az ijedtségen kívül nem volt más gondunk.

Ábrahám Zoltán
- Kategória második hely. Hogy sikerült ez a futam?
- Összességében jó versenyünk volt. Egy problémánk volt, hogy elment a hangosításunk a második körben az első napon, ott beszedtünk egy csomó időveszteséget, onnantól másodikak voltunk, és azt meg is tudtuk tartani.
- A technika mennyire volt kegyes hozzátok?
- Igazából annyi történt, hogy amikor nem volt hangosításunk, akkor nekimentünk egy beton oszlopnak. Elgörbült az eleje, meg elment a futóművünk. Így mentünk egy gyorsot. De aztán azt sikerült megcsinálnunk, és utána már minden rendben volt.

Bessenyei Zoltán
- Mennyire vagy megelégedve ezzel a versennyel?
- Hát ez egy jó kérdés. Igazából jobbra számítottunk, negyedikek lettünk az N3-as kategóriában. Szerettünk volna dobogóra állni, bár azt tudni kell, hogy tavaly én csak másfél gyorsaságit tudtam menni ezen a versenyen. Baromira hiányzott az, hogy tudjam, hogy fog viselkedni az autó, hogy tudjam, milyen gumi kéne rá. Ezzel eltelt az első nap. És nagyon látszik, hogy ez a 4 tréning nagyon kevés, mert a második körökre mindig 15 és 30 másodpercek között tudtunk javulni, ami azt jelenti, hogy nincs meg a pálya, tehát bőven kéne még rajta menni. Úgy érzem, jövőre fel tudnánk venni az elejével a harcot. Azt tudni kell, hogy én a gyorsasági szakákból jöttem, tehát én aszfalton érzem magam inkább otthon.
- Akkor Te már nagyon várhatod a Budapest rally-t... :o)
- Hát igen..:o) Meglátjuk majd a ring külső-belsőjén, hogy a többiek majd hogy mennek a padkák között, én arra tartalékolok. Egyébként ez a mostani majd 5 nagyon fontos pont lesz a végén.

Gonda Zsolt
- Legjobb magyarként az N2-ben. Hogy éreztétek magatokat?
- Nagyon keveset tréningeztünk, ez volt az elsődleges probléma, én tavaly nem mentem, tehát nekem a Cseretnek és a Kondorfa az új volt. Plusz az autóval még nem mentünk murván, előző este kaptuk meg a murva gumikat. Ez az egész meg is látszott az elején, mert nagyon kemény volt az autó hátulja, mindenhol keresztbe mentünk, a gyors kanyarokban is. A szervizben sokat állítottunk a kocsin, ez meg is látszott az eredményeken.
- Második nap?
- Másodikként fordultunk a Dékányék mögött 4 másodperccel, aztán ma már jobban is esett az egész, meg siettem is nagyon. Aztán a végére, ha jól tudom 30 másodperccel nyertük a kategóriát. :o)

Nagyváradi Zsolt
- Milyen volt ez a szombathelyi verseny számotokra?
- Nagyon jól éreztük magunkat. Sokkal barátságosabbak ezek a pályák, mint a Veszprém és környéke. :o) Kicsit a gumik háborúja volt ez a verseny. Nekünk sikerült elgumizni magunkat az első körben. A második körre már eltaláltuk. Sokkal gyorsabban lehetett menni az apró kismintájú gumikkal, mint a vadonatúj nagymintás gumikkal. Talán ennek köszönhető, hogy negyedik helyen végeztünk kategóriánkban.

Zagyva Lajos
- Hogy éreztétek magatokat a versenyen?
- Nagyon jól. Tavaly már mentünk ezeken a pályákon. Nagyon tetszenek. Jók az élményeink.
- Autó hogy viselkedett?
- Egész jól. Tegnap egy kicsit elgumiztuk magunkat, de mára már megtaláltuk a helyes választást. :o)

Rádli József
- Kategóriátokban a második helyet sikerült megszereznetek. Hogy éreztétek magatokat?
- A verseny az jó volt, jó gyorsak a pályák. Pont az ellenkezője, mint a múltkori székesfehérvári. Én elég sokat hibáztam sajnos. Ennyit nagyon nem szoktam hibázni, de örülünk, hogy célban vagyunk.
- A technika mennyire akart kibabrálni veletek?
- Az autóval szervó problémánk volt, azon kívül igazság szerint nem jött elő más. Kifejezetten jól bírta az autó.
- Ti a gumikkal, hogy tudtátok felvenni a harcot?
- A tegnapi napon kicsit túl lágy keveréket raktunk fel, ma már keményebbet. Jobban is, gyorsabban is lehetett vele menni. Tanuljuk a dolgokat. :o)

Hódosi Gábor
- Milyen volt ez a verseny?
- Kifejezetten jó volt és élvezetes. Annyi volt a gond, hogy most így a nap végén kaptunk egy defektet, az nagyon-nagyon hátráltatott bennünket, és sajnos így lecsúsztunk a harmadik helyről. Az autó egyébként jól bírta. Nem melegedett, nem lazultak a csavarok. Teljesen jól viselkedett.

Dér Péter
- Kategória győzelem. Milyen érzés újra elsőnek lenni?
-Huu, hát nagyon jóóó! :o) Másfél év után sikerült újra nyernünk. Tavaly Egerben nyertünk legutóbb, és ez az első murvás győzelmünk az első osztályban. Úgyhogy nagyon boldogok vagyunk. Volt egy-két problémánk, próbáltunk taktikázni is. Amúgy nagyon jók voltak a pályák. A fehérvári és veszprémi murvázás ehhez képes elég erős kínlódás. Igazán élvezetes volt!! Egyedül ez a nyomvályúzás volt a gond... A nagy Mitsubishik kijárják, és ezek a kis autók meg nem férnek bele a nyomba. Az, hogy ötödik telin nyomvályúk miatt elúszik az autó, és közben meg egyenesben nyomni kéne neki, ez nagyon zavaró.

Gyarmati Ariel
- Kicsit érdekesen áll a bal hátsó kerék... Mi történt?
- Hát igen. :o) Az utolsó körben az egyik ugrató kicsit bevállalósra sikerült, és azt megsínylette a futómű. Sikerült nagyon odacsapni a hátulját a földhöz.
- Ezen kívül Milyen volt a versenyetek?
- Szerencsére más komolyabb kalandunk nem volt. Az elején rossz beállítással kezdtünk, bizonytalan volt az autó és így sokat bent hagytunk az első körben tegnap. Utána korrigáltuk a beállításokat, és egész jó időket tudtunk menni. A mai baleset után pedig már csak azzal tudtam foglalkozni, hogy rajta maradjunk az úton. Sehol nem sikerült egyenesen menni. Állandóan tört ki a hátulja.

Kiscsatári Imre
- Hogy sikerült számotokra ez a verseny ?
- Nagyon jól. :o) Nagy jó idő is volt. Változatos is volt ugye, mert első nap az elején volt agy kis nedvesség a pályán, ma pedig csont száraz volt. Szerintem nagyon jó volt.
- Az autó hogy bírta?
- Nagyon meg vagyunk vele elégedve, mert ebben az évben ez volt az első verseny, hogy hiba nélkül célba értünk. Prímán vizsgázott. Volt egy kis kalandunk egy kis kerítésbontással, de az az én hibám volt. :o)

Bujdosó Gábor
- Milyen volt a verseny?
- Összességében azt mondhatom, jó volt. Nyugodt versenyünk volt, különösebben technikai hibák nélkül. A pályák is kimondottan tetszettek bár nehezek voltak.

Jedloczky László
- Hogy sikerült ez a mai nap?
- A mai nap? Hát a mai nap az fantasztikus volt. A tegnapival ellentétben. :o)
- Mi is történt igazából tegnap?
- Tegnap flambírozott Subaru volt az étlapon. :o) Egész pontosan egyébként az történt, hogy a negyedik gyorson eldurrant a turbó olajozó csöve, és spriccelte rá a forró turbóra az olajat, és kigyulladt az autó a gyorsasági közepén, de a beíróban már teljesen kigyulladt minden, tehát ott muszáj volt kiállnunk.
- De akkor nagyon komoly kár nem keletkezett az autóban, ha mára rendbe tudtátok szedni...
- Hál istennek nem, és az új szabálynak köszönhetően tovább tudtunk menni. Ez igazán hasznos volt. Edzegettünk, autóztunk. Kezdtünk a Tomival is összeszokni, úgyhogy ez a mai nap tényleg nagyon jó volt.

Novák Szabolcs
- Milyen volt a szuperrally szabálynak köszönhetően ez a mai nap?
- Hát a mai nap az nagyon jó volt. Tegnap sajnos kiestünk, így ma szuperrally-ztunk de ez nagyon jó ötlet volt, és jól is sikerült.
- A tegnapi malőr hogy történt?
- Beestünk az árokba, és megütöttük egész mélyen az akkumulátort, és nem volt áramunk, így nem tudtunk továbbjönni. Ma hál istennek semmi gondunk már nem volt. A mai nap nagyon jó volt egy tesztre, na meg egy kis örömautózásra. (Az egyik nem zárja ki a másikat:o) )

Fenyvesi Gábor
- Újra az első helyen. Hogy alakult ez a verseny számotokra?
- Nagyon jó volt minden. Borzasztóan boldogok vagyunk!! :o) Egy kivételével minden gyorsot sikerült megnyernünk, így nagyon nagy fölénnyel sikerült megnyernünk a kategóriát.
- Ezúttal a technika is Veletek volt...
- :o) Igen most kegyes volt hozzánk, nem úgy, mint legutóbb, ahol a végén állt meg alattunk az autó. Amúgy a pályák nagyon tetszettek, nagyon jó kis tempós szakaszok voltak.

Gerencsér Tibor
- Hogy tetszett a mostani verseny?
- Én szeretem Szombathelyt, mert jó pályák vannak, igaz, hogy a második körökre általában már kicsit mélyek a szakaszok, oda kell figyelni. De ettől függetlenül nagyon élvezetes.
- Az autó hogy bírta?
- Nagyon jól viselkedett. Az első napon volt egy kis elektromos problémánk a turbó körül, de az aztán megoldódott. Az egész úgy összefoglalva nagyon jó és élvezetes volt... Egy két apró kalanddal.
- Apró kalanddal?? :o)
- Néhol egy picit lelógott, picit sok volt, de az majd a felvételeken, fényképeken jobban fog látszani! :o)

Szabó László
- A fehérvári győzelem után itt egy második hely. Hogy érzed magad most a verseny után?
- Hát, hogy is mondjam... :o( Kicsit más eredményt vártunk, az első helyre számítottunk. Úgy látszik, ez nem a mi versenyünk volt most. Összességében ezzel a második hellyel is elégedettek vagyunk.
- Az autóval voltak gondok esetleg?
- Nem az autó jól működött, hibátlan volt végig, egy kuplungot kellett a második nap folyamán cserélni, amit késés nélkül megoldottak a fiúk. H9-ben másodikok, H-ban harmadikok lettünk. Majd meglátjuk, hogy ez a bajnokságban mit mutat.

Rongits Attila
- Nagyon szeretetitek ezt a szombathelyi versenyt. Hogy sikerült most?
- Hát igen, mi nagyon szeretünk itt Szombathelyen versenyezni, nagyon jól éreztük magunkat, az autó hibátlanul működött, és harmadiknak bejöttünk. Örülünk az eredménynek. Részben a magunk szórakoztatására, részben a nézőknek autóztunk, aztán végül eredmény is lett belőle, így tényleg igazán jól sikerült minden.

Keszler Mátyás
- Hogy sikerült számotokra ez a Szombathely rally?
- Hát, megmondom őszintén, vegyes egy derbi volt... A meleg nagyobb ellenfél volt, mint a pályák... Autónk jól bírta, bár egy-két kisebb hiba becsúszott. A szervizünk kiválóan működött, navigátor barátom is. :o) Ezek a pontok nagyon kellettek, hogy év végén jó helyen legyünk a bajnokságban.
- Kalandok? :o)
- :o) Hát volt egy-két árokjárás... De az még belefért. :o)

Király Gábor
- Hogy sikerült számotokra ez a verseny?
- Hát az autóval rengeteg problémánk volt, ilyen apró 20 filléres problémák, de hál istennek a szerelőink megoldottak mindent a szervizben. Igazából 2-3 gyorsaságit tudtunk jönni, amikor azt tudtuk teljesíteni, ami bennünk meg az autóban van, a többin mindenütt villogóval, ilyen "vész móddal" jöttünk le a gyorsokról. A verseny amúgy nagyon tetszett. Jó pörgős volt, imádom ezt a murvás versenyt. :o)

Hetei Zoltán
- Milyen volt számotokra ez a verseny?
- Jó volt, hosszú volt... Egyenes volt, meg gyors...
- Hogy feküdt az autónak??
- :o) Feküdt... Egyeneseken kívül minden feküdt.
- Technikai gondotok, kalandotok volt-e? :)
- Igazi nagy kaland most nem volt a versenyen kívül. :o) Az autó meg rendben volt... Jó autónak nem kell szerviz!! :o)))

Szerzők: ÉnÁgi és Sebylaci

>>>>>>>> A várpalotai célban




© 1997-2011 rally.hu. Minden jog fenntartva.
A weboldal tartalmának másodközlése, felhasználása csak a jogtulajdonos engedélyével lehetséges.






Webstar Csoport Versenynaptár Fórum Chat Linkek