2017. november 21.










Magyar Szabadidős Autósport Szövetség


2002. december végén megalakult az MSZASZ azaz a Magyar Szabadidős Autósport Szövetség. A szövetség célkitűzései között hivatalosan a "szabadidős" (magyarul az amatőr) sportolók és rendezők érdekvédelmi képviselete, a szakágak közötti együttműködés elősegítése áll az első helyen. Továbbá közös információs és adminisztrációs rendszer kialakítása, versenynaptár tervezet elkészítése szerepel a megvalósítandó feladatok között.

Alábbiakban olvashatjátok az újonnan alakult szövetség sajtóközleményeinek kivonatát.

MSZASZ, az alábbi szakágakban kezdi meg a tevékenységét: (ez igény szerint bővülhet)
Rally-Túra szakágvezető: Mészáros Iván (RTE egyesület)
Rally-Sprint szakágvezető: Balatonyi Árpád (Balatonyi Rallye Team)
Rally-Prológ szakágvezető: Perényi László (Globál Motorsport)
Szlalom szakágvezető: Adamecz Tamás (Adamecz Autósport)
Az MSZASZ elnöke: Bubor Zoltán (BGM Autósport)
Továbbá az alapító és pártoló tagok között van
Határ István (Rallycross Bajnok),
Balázs András (Rallycross Bajnok),
G-Sport Rallye Team (Szeged, rallysprint rendezők),
Horváth Roland (Szombathely, rallyprológ rendező-versenyző),
Soós Szabolcs-Bereczki Norbert (MAGISZ Kupa, Autoescort kupa rendezők, Debrecen),
Sárközi Attila-Kancsár Miklós (S&P Rallye Team, Bull ASE, rally-rallysprint (rendezők,versenyzők)
és sokan mások a teljesség igénye nélkül.

A Magyar Szabadidős Autósport Szövetség az alapító tagegyesületek nyilvántartása alapján több mint 700 sportolóval kezdi meg a muködését!!!!
A több mint 6 órás 'vitafórumon' igencsak parázs viták alakultak ki bizonyos kérdésekben, de a közgyűlés szabad utat adott a kezdeményezésnek, elfogadta az igények szerint módosított alapszabályt. Az elnök és a szakágvezetők felhatalmazást kaptak az érdemi munka megkezdésére.Ezek között a szakágak verseny és működési feltételeinek a kidolgozása áll az első helyen,az éves versenynaptár tervezetének elkészítésével egyidejűleg. Vállalták, hogy 2003. január első hetében ezt a nyílvánosság elé terjesztik, hiszen sok versenyzőnek, rendezőnek létkérdés, hogy ezáltal dönthessen a 2003-ra tervezettekről. Az MSZASZ történéseiről folyamatosan a www.bgm.hu-n értesülhettek, az ott nyitott MSZASZ fórumban pedig bármilyen kérdésre választ adnak az elnökség tagjai.

Az MSZASZ elnöksége 2003.január 4.-én, Budapesten megtartotta első elnökségi ülését, melyen a tervezett napirendi pontok a következők voltak:
-a szlalom szakágvezető megválasztása,
-a szakágak versenykiírásainak jóváhagyása,
-országos és területi versenyrendszer kialakítása,
-éves munkaterv kidolgozása.
Az MSZASZ versenynaptára február közepére várható,mert tekintettel leszünk az MNASZ január végén megjelenő versenynaptárában szereplő OB.futamok időpontjaira.
A délelőtt 10 órai kezdés ellenére, a számos napirendi pont megtárgyalása éjfél után ért véget.
A jelentősebb napirendi pontok közül:
- Megalakult a SZLALOM szakág, vezetője: Adamecz Tamás
- Megvitatásra, majd elfogadásra került a szakágak 2003-as versenykiírás tervezete.
- Döntés született a szakágak éves területi és országos rendezvényeinek feltételrendszerében.

A MSZASZ bemutatja a 2003-as év meglepetését, a "RALLY-PROLÓG" szakágat.

Rally-Prológ Országos Bajnokság 2003-as technikai szabályzata pdf formátumban itt található.
Rally-Prológ Országos Bajnokság 2003. évi versenykiírása pdf formátumban itt található.

Az autósport, mely hazánkban is a legnézettebb sportok közé sorolható, 2003-ban az MSZASZ szervezésében egy új, külföldön már hatalmas népszerűségnek örvendő szakággal bővül.
Ennek a szakágnak az ötletét a Rallysport rendezvényeinek koronázatlan királya, a "RACE OF CHAMPIONS", azaz a bajnokok tornája adta. Ezt az eseményt minden évben, december elején a csodálatos Gran Canarián rendezik meg, ahová a rallysport rajongóinak tízezrei látogatnak el. Nem véletlen, hiszen páratlan élményben van részük évről-évre. Ezen a rendezvényen az autósport különböző szakágaiból meghívott világ és európabajnokok mérik össze a tudásukat, mintegy ráadás gálaműsor a rajongóik és önmaguk szórakoztatására. Ez egy showműsor jellegű,látványos,de mindemellett határtalanul izgalmas verseny. Ezeken a rendezvényeken a laikus néző is rabjává válik az autósportnak.
Hogy miért? Tulajdonképpen a szervezők egy dolgot tettek, de azt nagyon jól. Az autósport nyerő receptjét állították össze. Íme a "tuti" recept :
-szerezz be pár darab VB-s rallyautót,
-adj hozzá néhány világ és európa bajnokot
-teremts olyan körülményeket, hogy a rallysport minden szépségét, izgalmát átérezve a nézők egy helyről beláthassák az eseményt,
- fűszerezd meg egy kis autókiállítással, közönségtalálkozóval, ahol a versenyzőkkel és autóikkal is megismerkedhetnek közelebbről a nézők.
Ez a recept az autósportban néhány év alatt olyan népszerűvé vált, külföldön csakúgy mint itthon, hogy már Rally versenyt szinte nem is rendeznek "Prológ" nélkül, ahová a nézők tízezrei látogatnak el.
A rallyverseny előtti Prológ annak ellenére is nagyszerűélmény, hogy azt a verseny előtti bemutatóként, nem pedig a versenybe beszámító szakaszként kell teljesíteni. Ezáltal még a legjobbak is eléggé visszafogottan szerepelnek. Ez érthető, hiszen nekik maga a verseny a fontos.
Hát mi az MSZASZ-ben úgy gondoltuk, hogy ez az, amin változtatni kellene! Legyen önálló RALLY-PROLÓG szakága az autósportnak! Akkor aztán nem visszafogott autóbemutatókat lehet majd látni, hanem szenzációs párharcokat, igazi küzdelmet. Erre a legjobb példa, amikor a Zemplén rally prológján "vendég" sportolók is indultak a Rallycross hazai élvonalából. Ők aztán nem kímélték az egyébként is erősebb autóikat, ami a sokkal szabadabb technikai korlátoknak köszönhető. Nem ritka az 500(!!!) lóerős autó sem közöttük, 3 mp alatti gyorsulással. Szenzációs élény hallani és látni ezeket az autókat a technikás pályán, szinte karnyújtásnyira.De nem szabad elfeledni a "kisebb" teljesítményű autókat sem. Sokan nem hinnék, hogy mire képesek például a Ladák, Golfok és a különböző Kit-Carok. A közönség legalább annyira imádja őket a "bevállalós" autózsonglőrök kezében, mint a WRC-ket.
A bemutatók úgy lesznek megszervezve, hogy az ország minden térségébe ellátogasson a Rally-Prológ szakág Road Show-ja. Szeretnénk, hogy mindenki részese lehessen ennek a szenzációs sporteseménynek. Ha pedig valaki kedvet kap a megmérettetéshez, hogy mint versenyző is részt vegyen a rendezvényeken, információkat a www.bgm.hu oldalon találhat a nevezés feltételeiről.
A versenyeket a Magyar Szabadidős Autósport Szövetség rendezi, melynek tagjai és indulói között olyan neves magyar bajnokokat üdvözölhetünk, mint Balázs András (Toyota Corolla WRC), Adamecz Tamás ( Ford Escort Coswort WRC), Határ István ( Peugeot Kit-Car), Balatonyi Árpád ( Lada VFTS), Bubor Zoltán (Mitsubishi Evo VI).
Képességeiket és autóikat ismerve a siker garantáltan nem marad el. Ebben az új autós szakágban az a legszebb,hogy egyesíti több szakág pozitív vonásait. Ez az, mely a legjobban kiszolgálja a versenyzőt, csakúgy, mint a nézőt. A versenyzőt azért, mert a rendezvények egynaposak, egy helyen lehet a szervízcsapatot megszervezni. És ami nagyon lényeges : a zártpályás versenyeken az autóknak a versenyszabályzatnak kell megfelelni, nem a közúti kresz előírásainak, mint a Rallyban, ezáltal erősebbek és gyorsabbak is az autók. Mivel a Rally-Prológon osztott, szinkronpályán zajlik a verseny, így nemcsak az idő, hanem egymás ellen is folyik a látványos küzdelem.Ennek köszönhetően sokkal izgalmasabb a verseny, de mégsem ütköznek az autók, és nem a rajt dönti el a helyezéseket, mint a Rallycross-ban.
A nézőt pedig azért, mert akár egy helyről is élvezheti a versenyt, minden a szeme előtt zajlik, nem kell gyorsról gyorsra utaznia vagy hosszú perceket várni a következő autóra. A versenyeken a szociális létesítmények könnyen elérhetők, büfé, mosdó, alkatrészbazár várja az érdeklődőket.
A terület hangosítása alapkövetelménye a rendezvénynek, ezáltal neves médiasztároktól és szakkomentároktól hallhatják folyamatosan a nézők az információkat.
Összefoglalva: ha valaki egy nagyszerű, élménydús autós sportcsemegére vágyik, akkor látogasson el 2003-ban,egy MSZASZ Rally-Prológ Road Show-ra.




© 1997-2011 rally.hu. Minden jog fenntartva.
A weboldal tartalmának másodközlése, felhasználása csak a jogtulajdonos engedélyével lehetséges.






Webstar Csoport Versenynaptár Fórum Chat Linkek